Πώς θα φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με Δυσλεξία με την ανάγνωση;
Η αποκωδικοποίηση των γραφημικών συμβόλων (γραμμάτων) σε προφορικό λόγο είναι ένας μηχανισμός που εμφανίζεται ελλιπής στα παιδιά με Δυσλεξία. Αυτό συμβαίνει λόγω δυσκολιών που αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια αυτής της αποκωδικοποίησης συνήθως λόγω ελλειμμάτων είτε στη Φωνημική επίγνωση είτε στην Οπτική διάκριση.
Ο κλασσικός τρόπος διδασκαλίας είναι ανεπαρκής και ο μηχανισμός της ανάγνωσης πρέπει να κατακτηθεί με διαφορετικό τρόπο. Έναν τρόπο που προσεγγίζει τη μάθηση με Πολυαισθητηριακά, Κιναισθητικά εργαλεία.
Η άσκηση: "Πέτα το Ζάρι" μετατρέπει τη διδασκαλία σε παιχνίδι μειώνοντας σημαντικά το στρες ανάγνωσης! Παίζεται με δυο παίχτες (παιδί/άλλο παιδί, θεραπευτής, γονιός, δάσκαλος)
Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα της άσκησης εδώ!
Υλικά: ζάρι και πιόνια
Αρχικά φτιάχνουμε ένα Φιδάκι από συλλαβές.
Το Φιδάκι με τις συλλαβές! |
Το παιδί και ο άλλος παίχτης ρίχνουν το ζάρι με τη σειρά. Μετακινούν το πιόνι τους ανάλογα με τον αριθμό του ζαριού. Κάθε φορά που "προσγειώνουν" το πιόνι τους διαβάζουν τη συλλαβή. Νικητής είναι όποιος φτάσει πρώτος στο τέλος!
Νικητής όποιος τελειώσει πρώτος! |
Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα της σκησης
εδώ!
Η άσκηση μπορεί να γίνει με:
- συλλαβές
- λέξεις όλων των κατηγοριών
- μικρές φράσεις
- αριθμούς
- πράξεις (λέει το αποτέλεσμα)
Tip:
Ορίστε ένα μικρό έπαθλο για τον νικητή!
Άσπα Μητρακάκη