Η κιναίσθηση και η αφή είναι από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους μάθησης στα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες!
Η διαδικασία της μάθησης οφείλει να είναι εμπλουτισμένη με δραστηριότητες που ενισχύουν την κατάκτηση της γνώσης μέσα από την εγρήγορση των αισθήσεων. Είναι πολύ σημαντικό το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες να "βιώνει" τη γνώση.
Σε παιδιά με Δυσγραφία και δυσκολίες στην αφομοίωση της μορφής των γραμμάτων οι ασκήσεις στις οποίες χρειάζεται να κατασκευάσουν τα γράμματα αυξάνουν τις πετυχημένες προσπάθειες. Το παιδί όσο "αισθάνεται" το γράμμα ενσωματώνει και τη μορφή του. Ενώ ο χρόνος που χρειάζεται για να το φτιάξει αυξάνει και το χρόνο συγκέντρωσης του, στοιχείο σημαντικό και για παιδιά με ΔΕΠ-Υ.
Η άσκηση με τα "Καλαμάκια & Pipe cleaners" πετυχαίνει αυτό το σκοπό!
Υλικά: καλαμάκια, pipe cleaners, ψαλίδι
Αρχικά οριοθετούμε το χώρο που θα δουλέψει το παιδί ενισχύοντας έτσι και το χωρικό του προσανατολισμό. Έπειτα δίνουμε τα καλαμάκια και τα pipe cleaners για να σχηματίσει τα γράμματα.
Το παιδί λυγίζει, κόβει και συνθέτει με όποιον τρόπο μπορεί τα γράμματα. Αν το παιδί δυσκολεύεται, μπορούμε να ξεκινήσουμε το σχηματισμό του γραμματος και να το αφήσουμε να ολοκληρώσει.
|
Tip:
Μπορούμε να επεκτείνουμε το παιχνίδι-άσκηση και σε επίπεδο αριθμού, συλλαβής ή μικρής λέξης!
Άσπα Μητρακάκη