Ο νέος Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου προανήγγειλε πως οι σημερινοί μαθητές της Γ' Γυμνασίου που την επόμενη σχολική χρονιά θα πάνε στην Α΄Λυκείου, θα γνωρίζουν το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιδιώκει να υπάρχει τελικό πόρισμα πριν τα Χριστούγεννα πάνω στο οποίο το υπουργείο Παιδείας θα βασιστεί για να προχωρήσουν οι νέες νομοθετικές αλλαγές για το Λύκειο ( Β και Γ τάξη), το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και το πρώτο έτος στα ΑΕΙ.
Ο υπουργός παιδείας με έγγραφο του θέτει τέσσερις στόχους του για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
Α. Να μην υπάρχει το σημερινό σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων.
Β. Να θεσμοθετηθεί ένα εξίσου αδιάβλητο σύστημα.
Γ. Να έχει λιγότερο κόστος για τις οικογένειες που φοιτούν τα παιδιά τους στο Λύκειο.
Δ. Να είναι λιγότερο ψυχοφθόρο για τα παιδιά.
Τα παραπάνω αναφέρει έγγραφο του υπουργείου Παιδείας (σ.σ. ημερομηνία 3-11-16 με υπογραφή του τότε Υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη) το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή.
Επισημαίνουμε εδώ ότι ο κ. Γαβρόγλου ως πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επικέντρωσε τη συζήτηση για τις εξετάσεις σε κοινά σημεία προτάσεων πουν προέκυψαν από τον διάλογο προτείνοντας:
- Αναβάθμιση του Λυκείου: Η πρόταση είναι να καθιερωθεί Εθνικό Απολυτήριο, με τον βαθμό του να λαμβάνεται υπόψη, αλλά μην είναι καθοριστικός για την εισαγωγή.
- Διαδικασία εξετάσεων σε τέσσερα μαθήματα και οι εξετάσεις να συνεχίσουν να διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα ΑΕΙ για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας
- Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα όπως συμβαίνει τώρα. Οι εισακτέοι στο πρώτο έτος θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα και κατόπιν θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα της σχολής θα συνεχίσουν.
Στόχος είναι, όπως έχει πει σε δηλώσεις του ως πρόεδρος της Επιτροπής μορφωτικών Υποθέσεων στο γυμνάσιο τα παιδιά να διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, ενώ στο λύκειο να επικεντρώνονται και να διδάσκονται σε βάθος τα μαθήματα.
Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην εισαγωγή των φοιτητών σε σχολές και όχι σε τμήματα, προκειμένου να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα σε περισσότερες από μία σχολές. Στόχος του νέου συστήματος είναι να ενοποιήσει τα μαθήματα στο Α’ εξάμηνο των πανεπιστημίων, δηλαδή ο φοιτητής στο Φυσικό και στο Μαθηματικό να παρακολουθεί κάποια κοινά μαθήματα και να αποφασίζει μετά, λίγο μεγαλύτερος δηλαδή, ποιον επιστημονικό κλάδο θα ακολουθήσει.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.