Πώς θα γίνουμε ευρηματικοί για να πείσουμε το παιδί με δυσλεξία να γράψει;
Η διδασκαλία του ελεύθερου γραπτού λόγου, η αποτύπωση δηλαδή των σκέψεων και ιδεών σε γραπτή μορφή είναι μια σύνθετη διαδικασία, που απαιτεί και αυτή ξεκάθαρα βήματα. Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες στον τομέα αυτό θα πρέπει να έρχονται συστηματικά σε επαφή με δομημένες δραστηριότητες παραγωγής γραπτού λόγου.
Τι κάνουμε όμως με την αρνητική στάση που έχει παγιώσει το παιδί με δυσλεξία απέναντι στη απαίτηση να γράψει; Συνήθως είναι νιώθει ότι δεν θα τα καταφέρει, πως δεν θα μπορέσει να έχει ιδέες και πως οτιδήποτε και να γράψει θα πρέπει να διορθωθεί εξ ολοκλήρου!
Βασικός κανόνας επιτυχίας είναι η μεγάλη ποικιλία θεμάτων τα οποία έχουν πρωτοτυπία και εναλλάσσονται. Αυτό προσφέρει το παρακάτω εικονογραφημένο θέμα με την "Πιο αηδιαστική συνταγή του κόσμου!"
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το εικονογραφημένο θέμα ελεύθερης γραφής εδώ!
Κόβουμε το εικονογραφημένο θέμα περιμετρικά και τις επιπλέον λέξεις που θα χρειαστούν για να δομήσετε το χώρο του τετραδίου για αυτή τη δραστηριότητα γραπτού λόγου.
Στο τετράδιο του παιδιού κολλάμε το θέμα και τις λέξεις φτιάχνοντας έτσι το "σχεδιάγραμμα" του κειμένου. Με αυτό τον τρόπο φαίνεται ξεκάθαρα το Τι ζητείται να γράψει αλλά και το Πόση έκταση θα έχει το κείμενο, στοιχεία το οποία βοηθούν να μειώνεται το άγχος γραφής που βιώνει το παιδί.
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το εικονογραφημένο θέμα ελεύθερης γραφής εδώ!
Άσπα Μητρακάκη