Δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο . Περιγραφική αξιολόγηση και Ευέλικτη ζώνη σε όλο το Δημοτικό, θεσμοθέτηση Εθνικού Απολυτηρίου ή Πιστοποιητικού Σπουδών, εθνικό σύστημα διαρκούς επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξορθολογισμό της διαχείρισης εκπαιδευτικού προσωπικού, και μεταβατική περίοδος 3-5 ετών για όσα ΤΕΙ δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, και ισοδυναμία , είναι τα σημαντικότερα σημεία του Τριετούς Σχεδίου για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης που ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου θα δημοσιοποιήσει μέσα στις επόμενες ημέρες, και δημοσιεύει η Αυγή.
Ειδικότερα το Τριετές Σχέδιο περιλαμβάνει:
Δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο
- Διορισμοί νηπιαγωγών, προσλήψεις βοηθητικού προσωπικού.
- Δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο.
- Σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών / τμήμα.
- Αναμόρφωση αναλυτικού προγράμματος σπουδών / έμφαση στην διαφοροποιημένη παιδαγωγική (εκπαίδευση προσφύγων, μεταναστών, ευάλωτων ομάδων).
Δημοτικό: Περιγραφική αξιολόγηση -Ευέλικτη ζώνη σε όλο το Δημοτικό
- Ενιαίου τύπου Ολιγοθέσιο Ολοήμερο Δημοτικό, για 900 1/θέσιες, 2/θέσιες και 3/θέσιες σχολικές μονάδες (υλοποίηση από την επόμενη σχολική χρονιά).
- Επέκταση της περιγραφικής ποιοτικής αξιολόγησης.
- Ευέλικτη ζώνη σε όλο το Δημοτικό.
- Πιλοτική αναβάθμιση καλλιτεχνικών μαθημάτων.
- Σταδιακή μείωση των μαθητών / τμήμα (στόχος οι 22 / τμήμα).
Γυμνάσιο: Τρεις ώρες ελεύθερης επιλογής
- Δημιουργία επιτροπής για τον εξορθολογισμό της ύλης.
- Τρεις ώρες ελεύθερης επιλογής (δημιουργική απασχόληση, ενισχυτική διδασκαλία, συνελεύσεις των διδασκόντων).
- Αναβάθμιση των βιωματικών δράσεων/ συνθετικών εργασιών.
Λύκειο: Εθνικό Απολυτήριο (ή Πιστοποιητικό Σπουδών)
- Κατάργηση των Πανελληνίων όπως είναι σήμερα.
- Εθνικό Απολυτήριο (ή Πιστοποιητικό Σπουδών).
- Νέος τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, με τη νομοθέτηση νέας δομής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (στα τέλη του 2017 - αρχές 2018).
- Αναμόρφωση των ΑΕΙ ώστε η υποδοχή των φοιτητών να γίνεται, ενδεχομένως, σε σχολές και όχι τμήματα.
Ενιαίος Χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας
- Αναζήτηση χρηματοδότησης ως όργανο εθνικής στρατηγικής στην εκπαίδευση και την έρευνα.
- Εξορθολογισμός των συνδρομών σε διεθνείς οργανισμούς (CERN, European Space Agency κ.α.).
- Οριζόντια κινητικότητα μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίων, μελών ΕΠ ΤΕΙ και ερευνητών Ε.Κ.
- Συγκρότηση Εικονικών Ινστιτούτων (virtual institutes) και Κέντρων Δεξιότητας (Competence Centers).
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Ανοιχτή πρόσβαση σε ερευνητικές υποδομές.
- Διοικητική σύγκλιση των ερευνητικών κέντρων.
- Εγγύηση των εργασιακών δικαιωμάτων επιστημονικού και διοικητικού προσωπικού.
Πανεπιστήμια-ΤΕΙ
- Εξορθολογισμός των διοικητικών προβλημάτων των ΑΕΙ (Συμβούλια Ιδρυμάτων, συγκρότηση Πρυτανικών Συμβουλίων, εκλογικές διαδικασίες για εκλογές πρυτάνεων, συμμετοχή φοιτητών σε όργανα κ.ά.).
- Ρύθμιση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και διδακτορικών σπουδών.
- Αποδέσμευση των ΕΛΚΕ από το δημόσιο λογιστικό.
- Αξιοποίηση της περιουσίας των ΑΕΙ.
- Δικαίωμα σπουδών 3ου κύκλου σε ΤΕΙ ακαδημαϊκώς ισοδύναμα με πανεπιστημιακά τμήματα. Δυνατότητες μελλοντικής ένταξης σε ένα «ομόλογο» πανεπιστημιακό τμήμα ή αυτοτέλεια ως πανεπιστημιακά τμήματα.
- Μεταβατική περίοδος 3-5 ετών για όσα ΤΕΙ δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ισοδυναμίας. Στόχος, η αναπροσαρμογή προγραμμάτων σπουδών, διάρκειας σπουδών, είδους πτυχίων.
- ΤΕΙ που θα παρέχουν τεχνολογική εκπαίδευση αμιγώς.
Άλλες ρυθμίσεις
- Θεσμοθέτηση φορέα παρακολούθησης της υλοποίησης των προβλεπόμενων μεταρρυθμίσεων.
- Θεσμοθέτηση ενιαίου φορέα αξιολόγησης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης - αυτοαξιολόγηση.
- Εθνικό σύστημα διαρκούς επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
- Νέο σύστημα επιλογής και αξιολόγησης στελεχών εκπαίδευσης. Σύσταση Κεντρικής Δομής Υποστήριξης Εκπαιδευτικής Κοινότητας (ψήφιση το πρώτο εξάμηνο του 2017).
- Σειρά επιμορφώσεων εκπαιδευτικών [εξ αποστάσεως ή μεικτές (πρότυπο Μείζονος Επιμόρφωσης)] (ολοκλήρωση τέλη του 2019).
- Ανασχεδιασμός του τρόπου προγραμματισμού και υλοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών.
- Ενοποίηση συγγενών κλάδων εκπαιδευτικών. Εξορθολογισμός της διαχείρισης εκπαιδευτικού προσωπικού.
- Αναδιαμόρφωση της ύλης σε σχέση με τα Προγράμματα Σπουδών. Ανανέωση - ριζική αναμόρφωση των σχολικών εγχειριδίων (σταδιακά μέσα στο 2017).
- Ενταξιακή πολιτική για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες των προσφύγων και των μεταναστών.
- Αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής με θεσμοθέτηση κανονισμού λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ, Τμημάτων Ένταξης, ΕΔΕΑΥ, ΚΕΔΔΥ - ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών.
- Εφαρμογή του ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου με δημιουργία υψηλής ποιότητας δικτυακής δομής στα σχολεία.
- Επέκταση του θεσμού των βιβλιοθηκών και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σύνδεση με την τοπική κοινωνία.
- Νέο πλαίσιο αρμοδιοτήτων Συλλόγου Εκπαιδευτικών, νέο πλαίσιο λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.