1. Γράφουν γράμματα με λάθος σειρά ή με τη γραφή του καθρέπτη, πένα/ νέπα ή τον/ νοτ.
2. Αντιστρέφουν ή αναποδογυρίζουν γράμματα ,ε/ 3, λ/ , η/υ, m/w.
4. Δε διαλέγουν το σωστό γράμμα, από ένα σύνολο γραμμάτων, για να γράψουν έναν ήχο που ακούν, ούτε μπορούν να ταιριάξουν όμοια γράμματα, όταν τους ζητηθεί.
5. Δε γράφουν το σωστό γράμμα, ακόμα και όταν τους υπαγορεύεται.
6. Αδυνατούν να γενικεύουν τους ορθογραφικούς κανόνες και δυσκολεύονται να φτάσουν στο δημιουργικό επίπεδο γνώσης και μεταγνώσης.
7. Το περίγραμμα των λέξεών τους μπορεί να είναι σωστό, αλλά ίσως, μπερδεύουν κάποια εσωτερικά γράμματα, γάτα /γάλα.
8. Συχνά διαλέγουν παραπλήσιους ήχους κρ/ χρ, αβ/ αυ.
9. Δυσκολεύονται να μάθουν τα συμπλέγματα συμφώνων, καρέκλα/ καρέλκα, άκρη/ άρκη.
10. Δεν αναγνωρίζουν τον ήχο των φωνηέντων, κάνω/ κν, Πέτρος/ Πτρς.
11. Λέξεις ή φράσεις μπορεί να συμπτυχθούν , παίχτης/ πτης, φωτιά στο δάσος/ φωτιά δάσος.
12. Δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τον αριθμό λέξεων σε φράσεις, άκουσέ με/ άκουσεμε, ο μπαμπάς μου/ ομπαμπασμου.
13. Το χέρι δεν εκτελεί αυτομάτως ό,τι ο εγκέφαλος ορίζει. Αρχίζει να γράφει π.χ. «γράφω» και τελικά γράφει «κρίμα».
14. Ο τόνος συνήθως αγνοείται παντελώς ή χρησιμοποιείται λάθος.
(Pollock & Waller, 1994)
Περισσότερες συμβουλές εδώ.