Πώς θα αποτρέψουμε τις παρανοήσεις στα νοήματα του γραπτού λόγου σε παιδιά με δυσλεξία;
Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες έχουν δυναμικό χαρακτήρα. Αυτό σημαίνει πως δεν είναι πάντα ίδιες σε κάθε παιδί αλλά και πως στο ίδιο παιδί δεν μένουν σταθερές όσο μεγαλώνει. Τα βασικότερα προβλήματα, όσο το παιδί προχωρά στις σχολικές τάξεις, παρουσιάζονται κυρίως στην επεξεργασία και στην παραγωγή του Γραπτού Λόγου. Δυσκολεύεται να απομνημονεύσει γλωσσικές πληροφορίες, να κατανοήσει το κείμενο που διαβάζει, να απαντήσει ολοκληρωμένα σε ερωτήσεις, να παράγει αυθόρμητο γραπτό λόγο.
Μια άσκηση που στοχεύει στην εξάσκηση της κατανόησης κειμένων είναι και η: "Η αταίριαστη πρόταση"! Το παιδί διαβάζει τα κείμενα προσπαθώντας να κατανοήσει το νόημα και να εντοπίσει την "αταίριαστη πρόταση" σε κάθε ένα από αυτά.
Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα της άσκησης εδώ!
Γράφουμε κείμενα βάζοντας μέσα μια ή περισσότερες αταίριαστες προτάσεις.
Φτιάχνουμε κείμενα με αταίριαστες προτάσεις! |
Κόβουμε τα κείμενα και τα κολλάμε στο τετράδιο του. Το παιδί διαβάζει το κείμενο και προσπαθεί να εντοπίσει και να διαγράψει την πρόταση που δεν ταιριάζει στο γενικό νόημα του κειμένου.
Κολλάμε το κείμενο και το παιδί διαγράφει την πρόταση! |
Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα της άσκησης εδώ!
Tip:
Είναι σημαντικό ο βαθμός δυσκολίας των κειμένων να συμβαδίζει με τις δυνατότητες του παιδιού με Δυσλεξία!
Άσπα Μητρακάκη