Το παιδί έρχεται συνήθως φορτωμένο με ασκήσεις για το σπίτι (κάτι με το οποίο δεν συμφωνώ, αλλά αυτό είναι ένα άλλο και μεγάλο θέμα) και πρέπει να τις λύσει. Συνήθως- και κακώς βέβαια- ο γονιός ενδιαφέρεται για τις ασκήσεις περισσότερο από τον μαθητή!!!
Αφήστε τα παιδιά να προσπαθήσουν, να έχουν τη δυνατότητα να κοιτάξουν μόνα τις ασκήσεις τους.
Αφήστε τα παιδιά να προσπαθήσουν, να έχουν τη δυνατότητα να κοιτάξουν μόνα τις ασκήσεις τους.
Αν κάτι δεν καταλαβαίνουν, τότε και μόνο τότε πάτε κοντά και εξηγείται, με παραδείγματα όταν είναι εφικτό. Αν το παιδί εξακολουθεί να μην καταλαβαίνει και να μην μπορεί να απαντήσει...ΔΕΝ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΟΝΙΟΣ ΤΗ ΛΥΣΗ....!! Ας πάει στο σχολείο και να πει στο δάσκαλο-α του ότι προσπάθησε αλλά δεν το κατάλαβε. Ο εκπαιδευτικός πρέπει τότε να εξηγήσει την άσκηση έτσι ώστε όλα τα παιδιά να την κατανοήσουν. ΔΕΝ έχει νόημα απλά να πάει "γραμμένο" το παιδί στο σχολείο. Σκοπός είναι να μάθει....όχι να λύσει όλες τις ασκήσεις.
Τέτοια φαινόμενα συχνά συμβαίνουν με τα μαθηματικά. Ο γονιός πολλές φορές δίνει το λυσάρι και ο μαθητής αντιγράφει τη λύση χωρίς καν να μπει στη διαδικασία να το κατανοήσει.
Τέτοια φαινόμενα συχνά συμβαίνουν με τα μαθηματικά. Ο γονιός πολλές φορές δίνει το λυσάρι και ο μαθητής αντιγράφει τη λύση χωρίς καν να μπει στη διαδικασία να το κατανοήσει.
Αγαπητοί γονείς, μην ξεχνάτε ότι δεν πάτε εσείς σχολείο- αλλά το παιδί σας, δεν έχετε εσείς διάβασμα - αλλά το παιδί σας!! Δώστε χώρο και χρόνο στα παιδιά να οργανωθούν, να προσπαθήσουν, να αναζητήσουν, να σκεφτούν. Μόνο έτσι θα διδαχθούν μέσα από τις ασκήσεις στο σπίτι.
Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
Περισσότερες συμβουλές εδώ.