Τι είναι αυτό που "λείπει" από τα παιδιά με δυσλεξία τελικά;
Πολλοί ρωτούν και αναρωτιούνται και οι ίδιοι: Τι είναι αυτό που "λείπει" από τα παιδιά με δυσλεξία τελικά; Η σωστή απάντηση είναι Τίποτα! Η εξήγηση για τη διαφορετικότητα τους δεν μπορεί να δοθεί υπό το πρίσμα της έλλειψης, της μειονεξίας δηλαδή.
Η διδασκαλία πρέπει να εκφραστεί μέσα από μια διαφορετική προσέγγιση. Τα παιδιά με δυσλεξία δυσκολεύονται στη γνώση της γλώσσας σαν σύστημα κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης. Τους είναι δύσκολο να μάθουν τους όρους της γλώσσας, τους κανόνες, τις καταλήξεις, τη στίξη. Οι γλωσσικές πληροφορίες δεν αποθηκεύονται τόσο εύκολα και δεν ανασύρονται αποτελεσματικά.
Οι τρόποι διδασκαλίας για τα δυσλεξικά παιδιά είναι πολλοί και όλοι βασίζονται στην εικόνα, στη συμμετοχή, στη κιναίσθηση, στις αισθήσεις, στην οργάνωση με σχεδιαγράμματα.
Έναν τέτοιο τρόπο δείχνει και: Το σχεδιάγραμμα μιας λέξης! Μια άσκηση που βοηθά στον ολικό χειρισμό μιας λέξης!
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το σχεδιάγραμμα της λέξης εδώ!
Φτιάχνετε ένα σχεδιάγραμμα στο οποίο η λέξη είναι σε κεντρική θέση και γύρω από αυτήν είναι όλοι οι βασικοί τρόποι χειρισμού της.
Γράφετε μια λέξη στο κέντρο. Έπειτα το παιδί γεμίζει τα τετράγωνα ανάλογα με αυτό που ζητά το καθένα. Στη θέση της εικόνας μπορεί να κόψει και να κολλήσει μια εικόνα που δείχνει τη λέξη ή να ζωγραφίσει κάτι ανάλογο. Στον ορισμό πρέπει να περιγράψει τη σημασία της λέξης με δικά του λόγια. Εμπλουτίζει το λεξιλόγιο του βρίσκοντας ένα συνώνυμο και τέλος φτιάχνει μια πρόταση με αυτή τη λέξη.
Το σχεδιάγραμμα της λέξης! |
Γράφετε μια λέξη στο κέντρο. Έπειτα το παιδί γεμίζει τα τετράγωνα ανάλογα με αυτό που ζητά το καθένα. Στη θέση της εικόνας μπορεί να κόψει και να κολλήσει μια εικόνα που δείχνει τη λέξη ή να ζωγραφίσει κάτι ανάλογο. Στον ορισμό πρέπει να περιγράψει τη σημασία της λέξης με δικά του λόγια. Εμπλουτίζει το λεξιλόγιο του βρίσκοντας ένα συνώνυμο και τέλος φτιάχνει μια πρόταση με αυτή τη λέξη.
Το σχεδιάγραμμα συμπληρωμένο! |
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το σχεδιάγραμμα της λέξης εδώ!
Tip:
Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να γίνει σχεδιάγραμμα συλλαβής και φράσης!
Άσπα Μητρακάκη, Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr/
Περισσότερες συμβουλές εδώ.