Πάντα υπάρχει ο σωστός τρόπος για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε με ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ!
Η δυσκολία των παιδιών με Διάσπαση Προσοχής να συγκεντρωθούν και να οργανώσουν το χώρο τους είναι αρκετά έντονη στη καθημερινή τους ζωή. Η ακαταστασία του χώρου στον οποίο μελετούν μπορεί να αποδειχτεί ως ακόμα ένας διασπαστικός παράγοντας με αποτέλεσμα να γίνεται ακόμα δυσκολότερο να διατηρήσει το πρόγραμμα της ημέρας.
4 εύκολοι Κανόνες Οργάνωσης:
# 1. Ένας μεγάλος κουβάς σκουπιδιών
Αν θέλετε εύκολα να αδειάσει το παιδί με ΔΕΠ-Υ το δωμάτιο του από τα σκουπίδια αλλά και να διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τότε θα πρέπει να υπάρχει ένας Ανοιχτός, Μεγάλος κουβάς σκουπιδιών σε ένα εύκολο σημείο του δωματίου. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί έχει πάντα στο οπτικό του πεδίο το σημείο που θα πετάξει αυτό που δεν χρειάζεται.
#2. Μεγάλες κατηγορίες
Συνήθως κάνουμε πολύπλοκη τη διαδικασία κατάταξης των πραγμάτων μέσα στο δωμάτιο του. Εδώ θα βάλουμε τα βιβλία, εδώ τα μεγάλα παιχνίδια, εδώ τα μικρότερα, εδώ οι μπλούζες, εδώ τα παντελόνια κτλ. Το παιδί με ΔΕΠ-Υ χάνεται μέσα σε αυτόν τον μηχανισμό οργάνωσης που του φαίνεται σύνθετος και κουραστικός με συνέπεια να αφήνει τα πράγματα του σκορπισμένα παντού. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να απλοποιηθεί αυτή η διαδικασία. Προσπαθήστε να μειώσετε αλλά να μεγαλώσετε τις κατηγορίες. Όπως για παράδειγμα: Παιχνίδια - Ρούχα - Σχολικά. Συζητήστε ποιες κατηγορίες θα το διευκόλυναν περισσότερο και αφήστε το να τακτοποιεί το δωμάτιο του με αυτό τον τρόπο έστω και αν σας φαίνεται ότι δεν πρόκειται για ένα τέλεια οργανωμένο δωμάτιο. Η αυτονομία του παιδιού με ΔΕΠ-Υ είναι πιο σημαντική!
#3. Χαρίστε τα περιττά παιχνίδια
Είναι αλήθεια ότι ένας βασικός λόγος ακαταστασίας των παιδικών δωματίων είναι τα πολλά παιχνίδια που αποθηκεύονται δύσκολα. Αποφασίστε μαζί ποια είναι τα παιχνίδια που θέλει να κρατήσει, πως θα τα αποθηκεύει και δωρίστε τα υπόλοιπα. Προσέξτε όμως επειδή το παιδί με ΔΕΠ-Υ συνήθως δεν ανταποκρίνεται θετικά στις αλλαγές, για να αποχωριστεί πράγματα που έχει συνηθίσει, μπορείτε να κάνετε μια συμφωνία ώστε να δίνει ένα παιχνίδι την εβδομάδα.
#4. Ορίστε μια κοινή ώρα συμμαζέματος
Ρυθμίστε μια ώρα μέσα στη μέρα που θα είναι η "Κοινή ώρα συμμαζέματος"! Αυτή την ώρα όλοι θα συμμαζεύουν τα πράγματα τους και θα ως διαδικασία θα διαρκεί λίγο. Δεν χρειάζεται να έχουμε το τέλειο αποτέλεσμα. Η καθιέρωση αυτής της ρουτίνας εκπαιδεύει το παιδί με ΔΕΠ-Υ να προσανατολίζεται στο χρόνο, να αναλαμβάνει μια εργασία και να την ολοκληρώνει, να γίνεται υπεύθυνο.
4 εύκολοι Κανόνες Οργάνωσης:
# 1. Ένας μεγάλος κουβάς σκουπιδιών
Αν θέλετε εύκολα να αδειάσει το παιδί με ΔΕΠ-Υ το δωμάτιο του από τα σκουπίδια αλλά και να διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τότε θα πρέπει να υπάρχει ένας Ανοιχτός, Μεγάλος κουβάς σκουπιδιών σε ένα εύκολο σημείο του δωματίου. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί έχει πάντα στο οπτικό του πεδίο το σημείο που θα πετάξει αυτό που δεν χρειάζεται.
#2. Μεγάλες κατηγορίες
Συνήθως κάνουμε πολύπλοκη τη διαδικασία κατάταξης των πραγμάτων μέσα στο δωμάτιο του. Εδώ θα βάλουμε τα βιβλία, εδώ τα μεγάλα παιχνίδια, εδώ τα μικρότερα, εδώ οι μπλούζες, εδώ τα παντελόνια κτλ. Το παιδί με ΔΕΠ-Υ χάνεται μέσα σε αυτόν τον μηχανισμό οργάνωσης που του φαίνεται σύνθετος και κουραστικός με συνέπεια να αφήνει τα πράγματα του σκορπισμένα παντού. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να απλοποιηθεί αυτή η διαδικασία. Προσπαθήστε να μειώσετε αλλά να μεγαλώσετε τις κατηγορίες. Όπως για παράδειγμα: Παιχνίδια - Ρούχα - Σχολικά. Συζητήστε ποιες κατηγορίες θα το διευκόλυναν περισσότερο και αφήστε το να τακτοποιεί το δωμάτιο του με αυτό τον τρόπο έστω και αν σας φαίνεται ότι δεν πρόκειται για ένα τέλεια οργανωμένο δωμάτιο. Η αυτονομία του παιδιού με ΔΕΠ-Υ είναι πιο σημαντική!
#3. Χαρίστε τα περιττά παιχνίδια
Είναι αλήθεια ότι ένας βασικός λόγος ακαταστασίας των παιδικών δωματίων είναι τα πολλά παιχνίδια που αποθηκεύονται δύσκολα. Αποφασίστε μαζί ποια είναι τα παιχνίδια που θέλει να κρατήσει, πως θα τα αποθηκεύει και δωρίστε τα υπόλοιπα. Προσέξτε όμως επειδή το παιδί με ΔΕΠ-Υ συνήθως δεν ανταποκρίνεται θετικά στις αλλαγές, για να αποχωριστεί πράγματα που έχει συνηθίσει, μπορείτε να κάνετε μια συμφωνία ώστε να δίνει ένα παιχνίδι την εβδομάδα.
#4. Ορίστε μια κοινή ώρα συμμαζέματος
Ρυθμίστε μια ώρα μέσα στη μέρα που θα είναι η "Κοινή ώρα συμμαζέματος"! Αυτή την ώρα όλοι θα συμμαζεύουν τα πράγματα τους και θα ως διαδικασία θα διαρκεί λίγο. Δεν χρειάζεται να έχουμε το τέλειο αποτέλεσμα. Η καθιέρωση αυτής της ρουτίνας εκπαιδεύει το παιδί με ΔΕΠ-Υ να προσανατολίζεται στο χρόνο, να αναλαμβάνει μια εργασία και να την ολοκληρώνει, να γίνεται υπεύθυνο.
Άσπα Μητρακάκη