Το παιδί με δυσλεξία συνήθως ανακυκλώνει τις ίδιες λέξεις χωρίς να μπορεί να εκφράσει την ιδιαίτερη φαντασία των ιδεών του!
Είναι αλήθεια ότι αν βάλουμε ένα παιδί με δυσλεξία να αντικαταστήσει τις λέξεις που έχει ήδη χρησιμοποιήσει στο κείμενο που έγραψε θα δυσκολευτεί να ανακαλέσει συνώνυμες λέξεις. Η δυσχέρεια του να ανακαλεί γλωσσικά στοιχεία είναι ένα από τα κύρια συμπτώματα αυτής της ειδικής μαθησιακής δυσκολίας. Ένα πρόγραμμα παρέμβασης λοιπόν οφείλει να προσανατολιστεί στον εμπλουτισμό του ενεργού λεξιλογίου του δυσλεξικού παιδιού.
Μέσα από πλάνα και σχεδιαγράμματα λέξεων που θα συνδυαστούν με κατάλληλες ασκήσεις εφαρμογής το παιδί με δυσλεξία θα έρθει σε επαφή με ένα ευρύτερο λεξιλόγιο. Ένα τέτοιο πλάνο λέξεων που βοηθά δασκάλους & παιδαγωγούς να προμηθεύσουν το παιδί με εναλλακτικές λέξεις μια πολύ λέξης που χρησιμοποιεί συχνά είναι και η: Αντι "ΑΥΤΟΣ ΕΙΠΕ" μπορώ να πω...
▷Κατεβάστε & Εκτυπώστε το πλάνο λεξιλογίου εδώ!◁
Φτιάξτε ένα πλάνο με λέξεις που αντικαθιστούν μια συχνή φράση ή λέξη που χρησιμοποιεί το παιδί. Εδώ αντικαταστήσαμε τη φράση: "αυτός είπε"!
Εναλλακτικές λέξεις για το "είπε"! |
Με αυτό το πλάνο λέξεων μπορείτε να σχεδιάσετε πλήθος ασκήσεων:
- Να αναζητήσετε μαζί προτάσεις από βιβλία, περιοδικά, άρθρα με τη λέξη "είπε" και με τη βοήθεια του πλάνου να την αντικαταστήσει.
- Να γράψετε προτάσεις που περιέχουν τη φράση "αυτός είπε" και παρομοίως να την αντικαταστήσει με τις παραπάνω λέξεις.
- Να φτιάξει αυθόρμητες προτάσεις με τις λέξεις.
- Να συμπληρώσει κενά σε προτάσεις/κείμενα με τις παραπάνω λέξεις.
▷Κατεβάστε & Εκτυπώστε το πλάνο λεξιλογίου εδώ!◁
Τip:Μη ξεχνάτε ότι η επανάληψη τέτοιων ασκήσεων είναι το κλειδί για την επιτυχημένη ανάκληση αυτών των λέξεων όταν χρειαστεί!
Άσπα Μητρακάκη