Η ευρηματικότητα σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης είναι βασικός κανόνας επιτυχίας!
Όταν τα παιδιά με δυσλεξία καλούνται να εμπλακούν σε ασκήσεις ανάγνωσης οι αντιδράσεις τους είναι συνήθως αρνητικές. Η άρνηση και η αναβλητική διάθεση κάνουν την εμφάνιση τους με σκοπό να αποφύγουν τη δυσάρεστη αυτή εμπειρία. Η δυσαρέσκεια που νιώθουν οφείλεται στο γεγονός ότι η αποκωδικοποίηση της ανάγνωσης τα δυσκολεύει και εμφανίζουν κομπιάσματα, συλλαβισμούς, αντικαταστάσεις κτλ.
Όλα αυτά τα λάθη Φωνημικής επίγνωσης & Οπτικής διάκρισης είναι ο λόγος που τα παιδιά με δυσλεξία αποφεύγουν την Ανάγνωση. Πως μπορούμε όμως να τα εμπλέξουμε σε μια θετική δραστηριότητα βασική για τη βελτίωση της αναγνωστική τους δεξιότητα; Η απάντηση έρχεται πάλι από το συνδυασμό Κίνησης, Παιχνιδιού, Γνώσης!
Η άσκηση, Μη ψήσεις τη λέξη! αναγκάζει το παιδί με δυσλεξία να διαβάζει ενώ παίζει!
Υλικά: φόρμα για cupcakes, χαρτάκια ψησίματος, μαρκαδόρος
⬪Αρχικά βάζουμε τα χαρτάκια σε όλες τις θήκες της φόρμας.
Μοιράζουμε τα χαρτάκια σε όλες τις θήκες! |
⬪Έπειτα επιλέγουμε τη κατηγορία των λέξεων που θέλουμε το παιδί με δυσλεξία να διαβάσει και τις γράφουμε μέσα στα χαρτάκια. Εδώ εξασκηθήκαμε σε λέξεις με τριπλό συμφωνικό σύμπλεγμα.
Γράφουμε τις λέξεις σε όλα τα χαρτάκια! |
⬪Τέλος λέμε κάθε λέξη, μπερδεμένα και όχι με τη σειρά. Το παιδί ακούει και βάζει ένα μικρό αντικείμενο στη θήκη με αυτή τη λέξη.
Το παιδί τοποθετεί ένα αντικείμενο στη λέξη που ακούει! |
Tip:
Μπορείτε απλά να κόψετε κυκλικά χαρτάκια και να τοποθετήσετε στα φορμάκια αν δεν έχετε χαρτάκια ψησίματος!
Άσπα Μητρακάκη