![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgVKZsAHEwB1giACV6d78maWWU8bERDwjzL6z8_5NWvWvMGuXdI8OWCr3YaBrQJS2Jy2PJnjR0ba7yrkkDZFdBFvTgYcAU1gcj8Onds5_626vMGUE13SWEOHB08okt9EW3_vIXVOzaf9eqP/s320/%25CE%259C%25CE%25B7+%25CF%2588%25CE%25AE%25CF%2583%25CE%25B5%25CE%25B9%25CF%2582+%25CF%2584%25CE%25B7+%25CE%25BB%25CE%25AD%25CE%25BE%25CE%25B7%2521+%25CE%2586%25CF%2583%25CE%25BA%25CE%25B7%25CF%2583%25CE%25B7+%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AC%25CE%25B3%25CE%25BD%25CF%2589%25CF%2583%25CE%25B7%25CF%2582+%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1+%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B9%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25AC+%25CE%25BC%25CE%25B5+%25CE%25B4%25CF%2585%25CF%2583%25CE%25BB%25CE%25B5%25CE%25BE%25CE%25AF%25CE%25B1.jpg)
Η ευρηματικότητα σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης είναι βασικός κανόνας επιτυχίας!
Όταν τα παιδιά με δυσλεξία καλούνται να εμπλακούν σε ασκήσεις ανάγνωσης οι αντιδράσεις τους είναι συνήθως αρνητικές. Η άρνηση και η αναβλητική διάθεση κάνουν την εμφάνιση τους με σκοπό να αποφύγουν τη δυσάρεστη αυτή εμπειρία. Η δυσαρέσκεια που νιώθουν οφείλεται στο γεγονός ότι η αποκωδικοποίηση της ανάγνωσης τα δυσκολεύει και εμφανίζουν κομπιάσματα, συλλαβισμούς, αντικαταστάσεις κτλ.
Όλα αυτά τα λάθη Φωνημικής επίγνωσης & Οπτικής διάκρισης είναι ο λόγος που τα παιδιά με δυσλεξία αποφεύγουν την Ανάγνωση. Πως μπορούμε όμως να τα εμπλέξουμε σε μια θετική δραστηριότητα βασική για τη βελτίωση της αναγνωστική τους δεξιότητα; Η απάντηση έρχεται πάλι από το συνδυασμό Κίνησης, Παιχνιδιού, Γνώσης!
Η άσκηση, Μη ψήσεις τη λέξη! αναγκάζει το παιδί με δυσλεξία να διαβάζει ενώ παίζει!
Υλικά: φόρμα για cupcakes, χαρτάκια ψησίματος, μαρκαδόρος
⬪Αρχικά βάζουμε τα χαρτάκια σε όλες τις θήκες της φόρμας.
![]() |
Μοιράζουμε τα χαρτάκια σε όλες τις θήκες! |
⬪Έπειτα επιλέγουμε τη κατηγορία των λέξεων που θέλουμε το παιδί με δυσλεξία να διαβάσει και τις γράφουμε μέσα στα χαρτάκια. Εδώ εξασκηθήκαμε σε λέξεις με τριπλό συμφωνικό σύμπλεγμα.
![]() |
Γράφουμε τις λέξεις σε όλα τα χαρτάκια! |
⬪Τέλος λέμε κάθε λέξη, μπερδεμένα και όχι με τη σειρά. Το παιδί ακούει και βάζει ένα μικρό αντικείμενο στη θήκη με αυτή τη λέξη.
![]() |
Το παιδί τοποθετεί ένα αντικείμενο στη λέξη που ακούει! |
Tip:
Μπορείτε απλά να κόψετε κυκλικά χαρτάκια και να τοποθετήσετε στα φορμάκια αν δεν έχετε χαρτάκια ψησίματος!
Άσπα Μητρακάκη