Ό,τι και να κάνουμε μερικές φορές το αποτέλεσμα μένει ίδιο, το παιδί με δυσλεξία δυσκολεύεται πολύ να γράψει ένα ολοκληρωμένο κείμενο!
Το δυσλεξικό παιδί δεν έχει λιγότερες ιδέες από τα άλλα παιδιά. Δε σκέφτεται λιγότερο από τους συμμαθητές του. Δεν έχει μειωμένη φαντασία. Το παιδί με δυσλεξία απλά δυσκολεύεται να εκφράσει αυτά που σκέφτεται γραπτά. Το σύστημα της γραπτής ανάπτυξης είναι σύνθετο και ακολουθεί κάποιους κανόνες που τις περισσότερες φορές είναι δύσκολο να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες πχ. πρέπει να κάνεις εισαγωγή και να εξηγήσεις με λίγα λόγια τι θέλεις να πεις παρακάτω, γράψε πρόλογο συμπεριλαμβάνοντας τον τόπο, ποιοι πήραν μέρος κτλ.
Ο τρόπος για να αντιμετωπίσουμε αυτή τη δυσκολία είναι οι δομημένες ασκήσεις γραπτού λόγου που η κάθε μια είναι σχεδιασμένη ώστε το παιδί να εκπαιδευτεί μεθοδικά να αποτυπώνει αυτά που σκέφτεται. Το σχεδιάγραμμα: "Χτίσε μια ιστορία"! χρησιμοποιώντας τις εικόνες ως εργαλείο συνειρμού καταφέρνει με επιτυχία να οργανώσει τις διάσπαρτες σκέψεις του και να γράψει μια ολόκληρη ιστορία σε μόλις 3 βήματα!
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το σχεδιάγραμμα των 3 βημάτων εδώ!
Φτιάχνουμε ή εκτυπώνουμε το σχεδιάγραμμα το οποίο χωρίζεται σε 3 μέρη ανάπτυξης:Μέρος, Πρωταγωνιστής, Γεγονός! Εξηγούμε πως θα χρειαστεί να γράψει μια μικρή ιστορία σε μια παράγραφο. Θα πρέπει να ακολουθήσει μόνο 3 βήματα.
Στο κάθε μέρος τοποθετούμε από 3 εικόνες.
Το παιδί διαλέγει μια εικόνα από κάθε μέρος και στο τέλος τις τοποθετεί όλες μαζί συνθέτοντας με αυτό τον τρόπο την ιστορία του πρώτα σε εικόνες! Το μόνο που μένει είναι να φτιάξει μια μικρή παράγραφο. Χρησιμοποιήστε τη μέθοδο της χρωματιστής παραγράφου και θα δείτε ότι η παράγραφος θα προκύψει εύκολα και με μεγαλύτερη άνεση ακόμα και για παιδιά που δεν είχαν καταφέρει να γράψουν καμία ολόκληρη παράγραφο μέχρι τώρα.
Το παιδί διαλέγει μια εικόνα από κάθε μέρος και στο τέλος τις τοποθετεί όλες μαζί συνθέτοντας με αυτό τον τρόπο την ιστορία του πρώτα σε εικόνες! Το μόνο που μένει είναι να φτιάξει μια μικρή παράγραφο. Χρησιμοποιήστε τη μέθοδο της χρωματιστής παραγράφου και θα δείτε ότι η παράγραφος θα προκύψει εύκολα και με μεγαλύτερη άνεση ακόμα και για παιδιά που δεν είχαν καταφέρει να γράψουν καμία ολόκληρη παράγραφο μέχρι τώρα.
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το σχεδιάγραμμα των 3 βημάτων εδώ!
❝Ενισχύστε αυτό το θετικό συναίσθημα, επαναλάβετε τη θετική εμπειρία με άλλες εικόνες μέχρι να πειστεί το παιδί ότι μπορεί να γράψει!❞
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.gr/2017/01/xtise-mia-istoria-sxediagramma-tria-vhmata-dyslexia.html
Περισσότερες συμβουλές εδώ.