Μπορεί η σωστή διατροφή για τα παιδιά να βοηθήσει να γίνουν καλύτερα στην ανάγνωση;
Στο Πανεπιστήμιο του Gothenburg, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μελέτη σε παιδιά ηλικίας 9 και 10 ετών και φάνηκε ότι τα καλά πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, κυρίως ωμέγα 3, βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν βέλτιστες δεξιότητες ανάγνωσης. Τα αποτελέσματα της μελέτης που δημοσιεύθηκαν στο Journal of Child Psychology and Psychiatry έδειξαν ότι τα παιδιά και ειδικά εκείνα με διάσπαση της προσοχής που έλαβαν την ενδεδειγμένη αναλογία ω3 και ω6 λιπαρών οξέων επί 3 μήνες σημείωσαν καλύτερη επίδοση στο τεστ που σχεδιάστηκε για να μετρήσει τις δεξιότητες ανάγνωσης, σε σύγκριση με εκείνα που έλαβαν εικονικό φάρμακο.
Ο επικεφαλής αυτής της έρευνας πιστεύει ότι περαιτέρω μελέτες θα πρέπει να εμβαθύνουν στη σχέση μεταξύ των πολυακόρεστων λιπαρών και της ικανότητας μάθησης των παιδιών.
Ομως είναι ιδιαίτερα σημαντικό να εμπλουτίσουμε τη διατροφή των παιδιών μας με τρόφιμα πλούσια σε ωφέλιμα λιπαρά, εκθέτοντας τα παιδιά από μικρή ηλικία στα ιδιαίτερα ωφέλιμα τρόφιμα όπως είναι τα ψάρια, τα καρύδια, οι σπόροι chia, ο κολοκυθόσπορος, ο λιναρόσπορος, η λαχανίδα (kale) & τα άγρια χόρτα.
Ταυτόχρονα, τρόφιμα που περιέχουν «κακά» λιπαρά και εμποδίζουν τη θετική επίδραση των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων είναι τα συσκευασμένα σνακ (π.χ. μπισκότα, κρουασάν, πατατάκια, σοκολατοειδή) και τα τρόφιμα τύπου φαστ-φουντ που πρέπει να αποφεύγουμε.
Ο ρόλος πάντως των πολυακόρεστων λιπών στη μάθηση και τη συμπεριφορά των παιδιών εξελίσσεται πλέον σε σημαντικό πεδίο έρευνας.
Περισσότερα θέματα για παιδιά εδώ.
Είναι γνωστό ότι η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, τόσο στην υγεία, όσο και στην απόδοση των μαθητών. Η κατανάλωση σε καθημερινή βάση ενός θρεπτικού πρωϊνού, αλλά και η σωστή κατανομή των υπόλοιπων γευμάτων μέσα στη μέρα είναι επίσης πολύ σημαντικές για την πνευματική απόδοση των παιδιών και τη σωματική και ψυχική υγεία τους. Όσον αφορά στο περιεχόμενο της διατροφής, πρέπει να εφαρμόζονται οι βασικοί κανόνες της μεσογειακής διατροφής και να γίνεται η σχετική ενημέρωση των παιδιών.
ΑπάντησηΔιαγραφή