Ένα επίθετο που κάνουν συχνά λάθος στην ορθογραφία του τα παιδιά με δυσλεξία και δυσορθογραφία!
Κατά τη διάρκεια σχεδιασμού και εφαρμογής ενός προγράμματος παρέμβασης σε παιδιά με δυσλεξία είναι συνηθισμένο να αφιερώνεται χρόνος για την ορθογραφική αυτοματοποίηση του επιθέτου ο πολύς, η πολλή, το πολύ! Χρειάζεται να γίνουν πολλές ασκήσεις που διδάσκουν την ορθογραφία του με πολλούς τρόπους ώστε να αυξήσουμε τις πιθανότητες αποθήκευσης της μορφολογίας του.
Μια άσκηση που αναγκάζει το παιδί με δυσλεξία να χρησιμοποιήσει το επίθετο ταιριάζοντας το με αντίστοιχα ουσιαστικά είναι και η: "Τι έχω πολύ;" η οποία βοηθάει να εφαρμόσει την ορθογραφία που έχει μόλις μάθει!
Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση για την ορθογραφία του επιθέτου πολύς, πολλή, πολύ εδώ!
Αρχικά εκτυπώνετε την άσκηση (ή ζωγραφίζετε εσείς ένα δικό σας σκίτσο). Βάζετε το παιδί να ζωγραφίσει και να δώσει ένα όνομα στην εικόνα.
Εκτυπώνουμε & το παιδί δίνει όνομα και ζωγραφίζει το σκίτσο! |
Έπειτα γράφετε γύρω και πάνω στο σκίτσο ουσιαστικά σε όλα τα γένη και τους αριθμούς.
Γεμίζουμε την εικόνα με ουσιαστικά! |
Το παιδί πρέπει να γράψει πάνω από κάθε ουσιαστικό το επίθετο πολύς στο αντίστοιχο γένος και αριθμό με τη σωστή ορθογραφία!
✪ Παράδειγμα εφαρμογής:
Το ονοματίσαμε και το γεμίσαμε με το επίθετο πολύς! |
Κατεβάστε & Εκτυπώστε την άσκηση για την ορθογραφία του επιθέτου πολύς, πολλή, πολύ εδώ!
Συνδυάστε την άσκηση με περισσότερες ασκήσεις για το επίθετο πολύς, όπως:
- συμπλήρωση σε προτάσεις
- διόρθωση ορθογραφικών λαθών
- αναζήτηση του επιθέτου σε κείμενο
- υπαγόρευση προτάσεων
- παραγωγή προτάσεων
- πολυαισθητηριακόυς/κιναισθητικούς τρόπους γραφής (στον αέρα, στο τραπέζι με το δάχτυλο, εσείς στη πλάτη του, αυτό στη δική σας, σε γυαλόχαρτο, στο τοίχο κτλ.)
❝Να θυμάστε πάντα να τελειώνετε τη συνεδρία σας με το δυσλεξικό παιδί με κάτι που ξέρετε ότι θα το κάνει εύκολα και σωστά. Δίνει κουράγιο και αυτοπεποίθηση!❞
Άσπα Μητρακάκη