![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhqTNT4mv8neeZhOjDoWhg3ruGLu8kndJWLj2UjZOtQW_IDoAxSGPa_5D1YSJWMdCG0SFYoyfAN6fnexw7Mte5QkqIRwxcBJkMtE5wmWffk5HQbmo0lvOCQ2fKRoexDEBkErBlQvl_e1K4/s320/%25CE%259C%25CE%25B1%25CE%25B8%25CE%25B7%25CF%2583%25CE%25B9%25CE%25B1%25CE%25BA%25CE%25AD%25CF%2582+%25CE%2594%25CF%2585%25CF%2583%25CE%25BA%25CE%25BF%25CE%25BB%25CE%25AF%25CE%25B5%25CF%2582.jpg)
Κλεονίκη Βλασσοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός
Ειδική Παιδαγωγός
- Ζητήστε από τα παιδιά να ερμηνεύσουν και να υποθέσουν το περιεχόμενο πινακίδων και επιγραφών.
- Δείξτε στα παιδιά απλά κείμενα της καθημερινότητας (τηλεφωνικούς καταλόγους, τηλεκάρτες, λογαριασμούς, διαφημιστικά φυλλάδια). Μιλήστε τους για τη χρήση τους και προτρέψτε τα να αναγνωρίσουν γράμματα που γνωρίζουν.
- Διαβάστε παραμύθια και ιστορίες δείχνοντας τη λέξη που διαβάζετε με το δάχτυλό σας.
- Δείξτε το εξώφυλλο ενός παραμυθιού και αφήστε τα να κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενο. Μιλήστε τους για το εξώφυλλο και το συγγραφέα.
- Φτιάξτε λίστες για τα ψώνια μαζί. Ζητήστε από τα παιδιά να αντιγράψουν τη λίστα ή να σας βοηθήσουν να τη γράψετε συμπληρώνοντας τα γράμματα που γνωρίζουν.
- Ενισχύστε τη φωνολογική επίγνωση. Παίξτε μαζί τους κόβοντας τις λέξεις κομματάκια (συλλαβές) και χτυπώντας παλαμάκια (ένα παλαμάκι για κάθε συλλαβή) ή κάντε διαγωνισμό ποιος θα σκεφτεί πιο πολλές λέξεις από ''α'' ή από ''κ'' κτλ.
Και μία σημαντική συμβουλή:
Είναι καλύτερο στην αρχή να μαθαίνουμε τα γράμματα με τις φωνές τους ''ααα'', ''βββ'' κι όχι με το όνομά τους, π.χ. ''άλφα'', ''βήτα'' κτλ.
Περισσότερες συμβουλές εδώ.