Η τηλεγραφική ανάγνωση χωρίς ροή και χρωματισμό είναι σύνηθες σύμπτωμα σε παιδιά με Δυσλεξία!
Η ανάγνωση είναι μια πράξη αποκωδικοποίησης, γραφημικών συμβόλων και σημείων στίξεως. Με τη χρήση αυτών των συμβόλων πετυχαίνεται η απόδοση των νοημάτων στο γραπτό λόγο και για αυτό είναι σημαντικό κατά την ανάγνωση να γίνεται σωστή "ερμηνεία" αυτών των σημείων. Διαφορετικά έχουμε μια μονότονη ανάγνωση χωρίς χρώμα!
Πως θα μπορέσουμε όμως να κάνουμε ένα παιδί με Δυσλεξία που ήδη δυσκολεύεται στην ανάγνωση λέξεων και προτάσεων να εντάξει τον ανάλογο χρωματισμό στη φωνή του; Αυτό θα γίνει μέσα από ποικιλία ασκήσεων που αναδεικνύουν την σημαντικότητα των σημείων στίξης και επιμένουν στη σωστή χρήση τους όταν διαβάζουμε και γράφουμε.
Η άσκηση: "Προτάσεις & σημεία στίξης"! εμπλέκει πετυχημένα το δυσλεξικό παιδί στη χρήση των σημείων στίξης σε προτάσεις μέσα από την Κιναίσθηση διατηρώντας το ενδιαφέρον του για ώρα!
Κατεβάστε & Εκτυπώστε τις προτάσεις για τη χρήση των σημείων στίξης εδώ!
Υλικά: αυτοκόλλητες στρογγυλές ετικέτες, μαρκαδόροι
Υλικά! |
Γράφουμε χρωματιστά σημεία στίξης στις ετικέτες! |
Μετά εκτυπώνουμε & κόβουμε ή φτιάχνουμε μόνοι μας προτάσεις. Στις προτάσεις έχουμε παραλείψει τα σημεία στίξης. Τοποθετούμε τις προτάσεις πάνω σε μια επιφάνεια ή στο τετράδιο του παιδιού.
Εκτυπώνουμε & κόβουμε τις προτάσεις! |
Το παιδί επιλέγει & κολλάει το ανάλογο σημείο στίξης! |
Κατεβάστε & Εκτυπώστε τις προτάσεις για τη χρήση των σημείων στίξης εδώ!
Αφού έχετε κάνει αρκετές προτάσεις με αυτόν τον τρόπο και το παιδί με δυσλεξία έχει ξεκαθαρίσει τον ρόλο που παίζει το κάθε σημείο στίξης στο γραπτό λόγο, θα πρέπει να διαβάσει τις προτάσεις αυτές πρώτα χωρίς το σημείο στίξης και έπειτα με αυτό για να εντάξει το ανάλογο ύφος στην ανάγνωση του.
❝Ένας καλός τρόπος είναι να το κάνετε κάποιες φορές εσείς πρώτα ώστε να γίνει σαφής η διαφορά στο άκουσμα τους!❞