Αποκλίνει από την αρχή ίσης μεταχείρισης, εφαρμογή της “κατηγορίας 10%” στις Πανελλαδικές Εξετάσεις επισημαίνει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής στην έκθεσή της για το πολυνομοσχέδιο “σκούπα” που συζητείται και ψηφίζεται στην ολομέλεια την Πέμπτη.
Ειδικότερα οι παρατηρήσεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, έχουν ως εξής:
Επί του άρθρου 13
Με την παράγραφο 4 εισάγεται πάγια πλέον ρύθμιση που επιτρέπει τη δια- τήρηση και για το μεθεπόμενο έτος της βαθμολογίας εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και δοκιμασίες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν και η ρύθμιση παρέχει δικαίωμα συμμετοχής σε περιορισμένο ποσοστό θέσεων εισακτέων, ο οποίος μάλιστα επιμερίζεται μεταξύ των επομένων δύο ετών, επισημαίνεται ότι η διατήρηση βαθμολογίας ε επόμενα έτη δεν παύει να αποτελεί εξαιρετική ρύθμιση που, εκτός καθοριζόμενων και ευλόγων ορίων, αποκλίνει από την αρχή ίσης μεταχείρισης.
Επί του άρθρου 3
Με το άρθρο 3 ορίζεται ότι οι ηλεκτρονικές εξετάσεις γλωσσομάθειας χρηματοδοτούνται «αποκλειστικά» μέσω εξετάστρων, και προβλέπεται η εγγραφή αντίστοιχης με τα εισπραττόμενα έσοδα πίστωσης. Για την εφαρμογή αυτής της διάταξης θα ήταν, ενδεχομένως, σκόπιμο να συμπεριλάβει ο νομοθέτης ρύθμιση σχετικώς με την είσπραξη των εξετάστρων και την ορθολογική οργάνωση προγραμματισμένων εξετάσεων σε περίπτωση ανεπαρκών εισπράξεων.
Επί του άρθρου 4 παρ. 1
Εκ λόγων σεβασμού προς την παράδοση, αλλά και προς αποφυγή σύγχυσης από τη χρήση δύο τίτλων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, θα ή-ταν, ενδεχομένως, σκόπιμο να υιοθετηθεί ο παραδοσιακός τίτλος ως ο μόνος τίτλος της. Επισημαίνεται, εξ άλλου, ότι ο σχετικός όρος αναγράφεται, στο μεν νομοσχέδιο, ως «Ελλάδας», στη δε έκθεση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, ως «Ελλάδος».
Επί του άρθρου 1
Με το άρθρο 1 ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη διαδικασία εξετάσεων γλωσσομάθειας. Μεταξύ άλλων, εισάγεται η δυνατότητα να ζητεί ο υποψήφιος τη σύνταξη αξιολογικής έκθεσης από τον επιστημονικό υπεύθυνο της συγκεκριμένης γλώσσας «ή από τον εκπρόσωπο που εκείνος ορίζει». Επισημαίνεται ότι δεν πρόκειται, κατ’ ακριβολογία για «εκπρόσωπο» και ότι, επομένως, θα ήταν προτιμότερο να χρησιμοποιηθεί πλέον πρόσφορος όρος. Περαιτέρω, θα ήταν ορθότερο, η εξουσιοδοτική διάταξη που εισάγεται με την παράγραφο 3 του άρθρου να χρησιμοποιεί τη φράση «ρυθμίζονται τα θέμα- τα», αντί του ανακριβούς «καθορίζονται τα θέματα».
Επί του άρθρου 7
Με το άρθρο 7 καθιερώνεται ο Ενιαίος Αριθμός Μαθητή στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οίκοθεν νοείται ότι κάθε είδους συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων του μαθητή υπό τον ενιαίο αριθμό προϋποθέτει ειδική εξουσιοδότηση νόμου και ότι, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να τελείται σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία προστασίας προσωπικών δεδομένων (άρθρο 9Α του Συντάγματος και νόμος 2742/1997), λαμβανομένης υπόψη της ιδιαιτέρως ευαίσθητης ηλικίας των προσώπων τα οποία αφορά.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.