Ζωγράφισε τις εικόνες με λέξεις, σαν να ήσουν ζωγράφος
και οι λέξεις να ήταν τα χρώματά σου!
Η άσκηση: "Δείξε, μη λες"! ακολουθεί μια μέθοδο που εισάγει το δυσλεξικό παιδί στον τρόπο να μεταφέρει τις εικόνες που έχει στο μυαλό του σε προτάσεις. Αυτό αρχικά φαντάζει δύσκολο αλλά σιγά σιγά η βελτίωση στο λεξιλόγιο και στη σύνταξη είναι φανερή!
Κατεβάστε & Εκτυπώστε τη μέθοδο γραπτού λόγου εδώ!
Όλη η άσκηση βασίζεται στο να τροποποιήσουμε το νόημα μιας μόνο πρότασης σαν να"διαβάζουμε εικόνες"!
Άλλη μια άσκηση για να μάθει το παιδί με δυσλεξία να γράφει ολοκληρωμένα κείμενα: Χτίσε μια ιστορία! Σχεδιάγραμμα 3 βημάτων για ολόκληρες γραπτές ιστορίες
Ξεκινάμε με το να δώσουμε μια πρόταση που απλά μεταφέρει μια πληροφορία. Συζητάμε για αυτή την πληροφορία και ξεκαθαρίζουμε τα συναισθήματα ή τις σκέψεις του ήρωα για αυτό που έχει συμβεί.
Έπειτα σαν να βλέπουμε μια ταινία ή σαν να ζωγραφίζουμε τον ήρωα γράφουμε προτάσεις που αποτυπώνουν τη διάθεση, τις κινήσεις, την όρεξη, τις εκφράσεις του, φτιάχνοντας "εικόνες"! Όπως ακριβώς στο παρακάτω παράδειγμα.
✪ Αυτές τις "προτάσεις-εικόνες" έγραψαν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που δυσκολεύονται ιδιαίτερα στη σύνταξη γραπτού λόγου:
Άλλη μια άσκηση για να μάθει το παιδί με δυσλεξία να γράφει ολοκληρωμένα κείμενα: Χτίσε μια ιστορία! Σχεδιάγραμμα 3 βημάτων για ολόκληρες γραπτές ιστορίες
Ξεκινάμε με το να δώσουμε μια πρόταση που απλά μεταφέρει μια πληροφορία. Συζητάμε για αυτή την πληροφορία και ξεκαθαρίζουμε τα συναισθήματα ή τις σκέψεις του ήρωα για αυτό που έχει συμβεί.
Η πρόταση με την πληροφορία! |
Έπειτα σαν να βλέπουμε μια ταινία ή σαν να ζωγραφίζουμε τον ήρωα γράφουμε προτάσεις που αποτυπώνουν τη διάθεση, τις κινήσεις, την όρεξη, τις εκφράσεις του, φτιάχνοντας "εικόνες"! Όπως ακριβώς στο παρακάτω παράδειγμα.
Προτάσεις που "μεταφέρουν" την πληροφορία της πρότασης σε εικόνες! |
✪ Αυτές τις "προτάσεις-εικόνες" έγραψαν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που δυσκολεύονται ιδιαίτερα στη σύνταξη γραπτού λόγου:
Κατεβάστε & Εκτυπώστε τη μέθοδο γραπτού λόγου εδώ!
Άσπα Μητρακάκη