Μίλησε επίσης για τη σταδιακή κατάργηση του βιβλιοκεντρικού πολιτισμού της εκπαίδευσης, εκτός των αλλαγών που θα προκύψουν για το λύκειο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Το ΙΕΠ θα ανοίξει τη συζήτηση σύντομα για τα προγράμματα σπουδών Ιστορίας», είπε ο κ. Γαβρόγλου και χαρακτήρισε ευκαιρία το να «μιλήσουμε για το πώς θέλουμε να διδάσκεται η Ιστορία».
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι «βρισκόμαστε στο τέλος του βιβλιοκεντρικού πολιτισμού μας», με την είσοδο των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα, αλλά και στο σχολείο. «Το σχολείο και το πανεπιστήμιο είναι θεσμοί μέσα στους οποίους καλλιεργήθηκε ο βιβλιοκεντρικός πολιτισμός», τόνισε και επεσήμανε ότι, αν και η μετάβαση δεν θα γίνει άμεσα, αλλά μέσα σε βάθος λίγων δεκαετιών, οι μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν τώρα, θα αποτελέσουν τα πρώτα στάδια της αλλαγής.
Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε την ανάγκη αλλαγής στο λύκειο, λέγοντας ότι «οι δύο τελευταίες τάξεις του εκφράζουν μια κοινωνική παθογένεια» και την ανάγκη «αποδραματοποίησης» των πανελλαδικών εξετάσεων.
Επίσης, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός έθιξε το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, χαρακτηρίζοντάς το «ένα από τα πιο σύνθετα ζητήματα». «Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε αυτό το ζήτημα. Δεν έχουν δικαιώματα οι κλάδοι που δεν είναι διαπλεκόμενοι. Όπου έχουν δοθεί, δόθηκαν με βάση εξουσίες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου προαναγγέλλοντας πρωτοβουλίες και στον τομέα αυτό.
Στην ημερίδα, εξάλλου, μίλησαν ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης, ο οποίος ανέλυσε τις βασικές αρχές της πρότασης του Ινστιτούτου για τις αλλαγές στο λύκειο, ο Θέμης Κοτσιφάκης, συντονιστής του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, που ανέλυσε τις βασικές γραμμές για την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και ο Ερρίκος Βεντούρας, καθηγητής του ΤΕΙ Αθήνας, ο οποίος τοποθετήθηκε για ζητήματα λειτουργίας και οργάνωσης των ΤΕΙ.