![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjsHvC-f8_vUJp-sBaWzdExECpMSHPTe6F1e9LyT74E__2ug25LU-vTBBvriaGsYjDP3Uv-CYiPa-yTu6jkIZTqmlyr0i9rR7r3G0b2fKXvi5qtGzoocqtjh3nLbRakPO_-z2-fQjks-fU/s320/%25CE%25A4%25CE%25BF+%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B6%25CE%25BB+%25CF%2584%25CE%25B7%25CF%2582+%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AC%25CE%25B3%25CE%25BD%25CF%2589%25CF%2583%25CE%25B7%25CF%2582%2521+%25CE%2597+%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AC%25CE%25B3%25CE%25BD%25CF%2589%25CF%2583%25CE%25B7+%25CE%25B3%25CE%25AF%25CE%25BD%25CE%25B5%25CF%2584%25CE%25B1%25CE%25B9+%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B9%25CF%2587%25CE%25BD%25CE%25AF%25CE%25B4%25CE%25B9+%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B7+%25CE%25B4%25CF%2585%25CF%2583%25CE%25BB%25CE%25B5%25CE%25BE%25CE%25AF%25CE%25B1%2521.jpg)
Η ανάγνωση για παιδιά με δυσλεξία είναι σχεδόν πάντα μια δοκιμασία που έχει "ντυθεί" με αρνητικά συναισθήματα!
Αυτό συμβαίνει διότι η αποκωδικοποίηση της ανάγνωσης εμφανίζει κενά και παραλείψεις. Η φωνημική επίγνωση των δυσλεξικών παιδιών συνήθως είναι ανώριμη και αυτό οδηγεί σε αποτυχημένη ανάγνωση. Για αυτό και η άρνηση για αναγνωστικές δραστηριότητες είναι συχνή και χρειάζεται να μεταδώσουμε ένα δυνατό κίνητρο.
Τι άλλο από το να μετατρέψουμε την άσκηση σε παιχνίδι!
Η άσκηση: "Το Παζλ της Ανάγνωσης"! στοχεύει στην ανάπτυξη της δεξιότητας της ομοιοκαταληξίας η οποία είναι πολύ σημαντική για τη βελτίωση του μηχανισμού ανάγνωσης.
Υλικά: Ξυλάκια κατασκευών (γλωσσοπίεστρα), μαρκαδόροι
![]() |
Υλικά! |
/σώμα-πώμα/ κτλ. Μέχρι να τελειώσουν όλα τα ξυλάκια!
![]() |
Γράφουμε τα ζευγάρια λέξεων με χρώματα! |
Το αποτέλεσμα θα είναι όπως στην εικόνα. Το παιδί διαβάζει στο τέλος όλα τα ζευγάρια και εμείς τονίζουμε την ιδιότητα αυτών των ζευγαριών να ακούγονται "το ίδιο".
![]() |
Το τελικό αποτέλεσμα! |
✿ Παράδειγμα εφαρμογής:
![]() |
Ομοιοκαταληξία στην πράξη! |
❝Στην πρώτη εφαρμογή χρησιμοποιήστε το ίδιο χρώμα μεταξύ των λέξεων που αποτελούν το κάθε ζευγάρι. Στις επόμενες εφαρμογές χρησιμοποιήστε μόνο ένα χρώμα για όλες τις λέξεις για μεγαλύτερο δείκτη δυσκολίας!❞
Άσπα Μητρακάκη