Οι εικόνες μπορούν να μεσολαβήσουν με αριστοτεχνικό τρόπο για να μεταφέρουν πληροφορίες, να καθοδηγήσουν την εκφραστική δυνατότητα και να βοηθήσουν στην αντίληψη. Η Δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που αναφέρεται στη διαφορετική νευροανατομία του εγκεφάλου και η εικόνα μπορεί να παίξει κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία του δυσλεξικού παιδιού αφού ενισχύει το νόημα και βοηθά στη μνημονική αποτύπωση.
Δείτε πώς χρησιμοποιούμε εικόνες και βρίσκουμε μέσα από εκεί αφορμές για να δουλέψουμε μαζί γραμματικούς κανόνες, λεξιλόγιο, σύνταξη, μνήμη, αποσαφήνιση όρων όπως: Ουσιαστικό, Επίθετο, Ρήμα κτλ.
Με μια εικόνα μπορούμε:
- Να καταγράψει όσα Ουσιαστικά βλέπει.
- Να γράψει απο ένα Επίθετο για κάθε ουσιαστικό.
- Να γράψει Τι κάνουμε (Ρήματα) με κάθε ένα απο τα ουσιαστικά.
- Να γράψει Τοπικά Επιρρήματα για το πως είναι τοποθετημένα στο χώρο αυτά που βλέπει στην εικόνα πχ. Το σκυλί είναι πίσω απο το δέντρο.
- Να γράψει απο μια πρόταση για κάθε ουσιαστικό.
- Να φτιάξει επαυξημένες προτάσεις χρησιμοποιώντας /με/ και /που/ πχ. Βλέπω ένα τραπέζι με σιδερένια πόδια που είναι βρόμικο.
- Να φτιάξει ένα μικρό διάλογο μεταξύ κάποιων ουσιαστικών.
- Να γράψει μια σκέψη που μπορεί να κάνει κάθε ουσιαστικό της εικόνας πχ. σκυλί
- Να δει για κάποια δευτερόλεπτα την εικόνα και να προσπαθήσει να θυμηθεί όσα περισσότερα μπορεί.
- Να αναφέρει χαρακτηριστικά των ουσιαστικών σε σχέση με κάθε αίσθηση πχ.Κέικ=μαλακό, μυρωδάτο, γλυκό κα.
Tip:
Μπορεί να γίνει σαν παιχνίδι και με παιδιά Νηπιαγωγείου σε προφορική βάση!
Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ως ενίσχυση στη μαθησιακή πράξη.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.