Είναι γνωστό ότι το παιδί με Δυσλεξία όταν έρχεται αντιμέτωπο με γλωσσικές πληροφορίες συνήθως μπερδεύεται και συγχέει το νόημα όσων διαβάζει. Αυτός είναι και ένας απο τους λόγους που το δυσλεξικό παιδί αρνείται να διαβάσει ένα εξωσχολικό βιβλίο.
Μέσα απο ασκήσεις που βοηθούν στην ανάγνωση, στο μηχανικό της μέρος (ροή, συλλαβισμός) αλλά και στο λειτουργικό της έργο (καταλαβαίνω αυτό που διαβάζω) προσπαθούμε να βοηθήσουμε τον Δυσλεξικό αναγνώστη.
Όταν ένα παιδί με Δυσλεξία διαβάζει ένα κείμενο για να το βοηθήσουμε να καταλάβει μπορούμε να του κάνουμε τις εξής ερωτήσεις με σκοπό τη δημιουργία συνειρμών και δημιουργικής σκέψης:
- Να καταλαβαίνει την κύρια ιδέα. "Η βασική ιδέα είναι....."
- Να χρησιμοποιεί αυτά που ξέρει για να βγάζουν νόημα αυτά που διαβάζει. "Αυτό μάλλον σημαίνει....."
- Να κάνει ερωτήσεις όσο διαβάζει. "Αναρωτιέμαι...."
- Να κάνει εικόνα αυτά που διαβάζει. "Στο μυαλό μου, βλέπω...."
- Να προβλέπει. "Προβλέπω ότι...."
Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας που αντιμετωπίζουν Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ως τρόπος ανάλυσης ενός κειμένου. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς, θεραπευτές.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος,dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.