Η ευρηματικότητα και η συμμετοχική διαδικασία στη διδασκαλία παιδιών με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες, αποδεικνύεται ο πιο αποτελεσματικός τρόπος μάθησης. Το ενδιαφέρον διατηρείται υψηλό, οι αισθήσεις διεγείρονται και η ικανότητα συγκέντρωσης επεκτείνεται και ενισχύεται.
Οι ασκήσεις που στοχεύουν στην φωνημική επίγνωση των παιδιών με Δυσλεξία/ μαθησιακές δυσκολίες, δηλαδή στην εκπαίδευση τους να ακούν και να χειρίζονται όλα τα φωνήματα των λέξεων, πρέπει να γίνονται βιωματικά.
Η Κιναίθηση οδηγεί σε μεγαλύτερη επιτυχία τη μαθησιακή διαδικασία, όσον αφορά σε παιδιά με Δυσλεξία, σε σχέση με τη στατική μάθηση. Τα δυσλεξικά παιδιά προτιμούν να συνδυάζουν τη κίνηση με την απόκτηση δεξιοτήτων και γνώσεων. Μια τέτοια άσκηση που ζευγαρώνει την κίνηση με τη φωνημική επίγνωση είναι και η: ψάρεψε λέξεις!
Υλικά: καρτέλες με γράμματα, συνδετήρες, μαγνήτης σε καλάμι, χουλα χουπ ή χάρτινα πιατακια ή χρωματιστά χαρτονάκια, μεγάλη μπάλα γυμναστικής ή καρέκλα.
Διαδικασία: Περνάμε σε κάθε καρτούλα που χρειαζόμαστε ένα συνδετήρα και τοποθετούμε ανακατεμένα τις κάρτες στα χούλα χουπ ή στα χάρτινα πιατάκια, τα οποία βρίσκονται στο έδαφος. Το παιδί μπορεί να κάθεται σε μια μεγάλη μπάλα ή σε μια καρέκλα και του δίνουμε το καλάμι με τον μαγνήτη. Ζητάμε από το παιδί να "ψαρέψει" την κατάλληλη λέξη που θα του υπαγορεύσουμε π.χ. σοκολάτα. Οι λέξεις πρέπει να προσαρμόζονται πάντα με την ηλικία και το επίπεδο του παιδιού. Έπειτα, το παιδί τοποθετεί τις κάρτες με την σειρά που πρέπει, στο σημείο που του υποδείξαμε.
Η άσκηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:
- γράμματα
- συλλαβές
- λέξεις με συμπλέγματα
- αριθμητικές πράξεις - αποτέλεσμα
- μικρές φράσεις
- σύνθεση προτάσεων
ΤΙP: Για να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον η άσκηση, οι καρτέλες μπορούν να έχουν το σχήμα μικρών χρωματιστών ψαριών
Καλή ψαριά!