Tο παθητικό λεξιλόγιο στα παιδιά με Δυσλεξία χρειάζεται ενίσχυση & εξάσκηση!
Οι ειδικοί παιδαγωγοί και όλοι όσοι εκπαιδεύουν παιδιά με δυσλεξία έρχονται αντιμέτωποι με τη δυσκολία τους να χρησιμοποιούν περισσότερες λέξεις. Αυτό που συμβαίνει συνήθως είναι να ανακυκλώνεται ένας συγκεκριμένος αριθμός βασικών ρημάτων & ουσιαστικών με τα οποία προσπαθούν να εκφράσουν τις ιδέες τους για τα περισσότερα θέματα!
Η χρήση της Κιναισθητικής προσέγγισης στη μαθησιακή εμπειρία των δυσλεξικών παιδιών φέρνει πάντα άριστα αποτελέσματα. Η σύλληψη της παρακάτω άσκησης λεξιλογίου προέκυψε από την ανάγκη να ενισχυθεί ο μηχανισμός της μνήμης μέσα από τη γρήγορη ανάκληση λέξεων (brainstorming).
Υλικά: εικόνες, οδοντογλυφίδες με χαρτάκια (flying tiger), πίνακας φελλού
Κόβουμε τις εικόνες και τις βάζουμε πάνω σε ένα πίνακα φελλού. Συζητάμε Τι βλέπουμε στις εικόνες.
Υλικά! |
Γράφουμε τις λέξεις! |
Το παιδί καρφώνει τις οδοντογλυφίδες και γεμίζει τις εικόνες με σχετικές λέξεις. Στο τέλος τις διαβάζει.
Καρφώνει τις λέξεις! |
Λέξεις από όλες τις κατηγορίες! |
- προτάσεις με τις λέξεις
- παράγραφο που να εμπεριέχει κάποιες λέξεις
Άσπα Μητρακάκη