Όταν είμαστε γονείς, εκπαιδευτικοί ή θεραπευτές παιδιών με Δυσλεξία πάντα αναζητάμε νέους τρόπους για την εκμάθηση της Ορθογραφίας!
Ο λόγος που η ορθογραφία είναι τόσο δύσκολη υπόθεση για τα παιδιά με Δυσλεξία είναι η αδυναμία αποθήκευσης ενός δυναμικού οπτικού λεξικού. Το οπτικό λεξικό και όχι οι κανόνες ενεργοποιείται κάθε φορά που γράφουμε ώστε να γράψουμε ορθογραφημένα. Η δυνατότητα να αποθηκεύουμε και να ανακαλούμε πλήθος λέξεων είναι αυτή που μας βοηθά στην ορθογραφία. Σε αυτήν ακριβώς τη δεξιότητα τα δυσλεξικά παιδιά δυσκολεύονται και αυτός είναι ο λόγος που το δυσλεξικό παιδί ενώ μπορεί να μας πει όλους τους ορθογραφικούς κανόνες συνεχίζει να κάνει ορθογραφικά λάθη!
Μια άσκηση που εξασκεί το δυσλεξικό παιδί στην ορθογραφία μέσα από την Κιναίσθηση και το παιχνίδι είναι και η: Πού θα βάλεις την καρδιά σου;
Υλικά: ποτήρια φελιζολ, οδοντογλυφίδες, χαρτάκια, μαύρος μαρκαδόρος
Υλικά! |
Στα ποτήρια γράφουμε τις καταλήξεις στις οποίες θέλουμε να εξασκηθεί το παιδί. Εδώ θα δουλέψουμε με καταλήξεις που έχουν /i/!
Γράφουμε τις καταλήξεις! |
Στις οδοντογλυφίδες κολλάμε μικρά χαρτάκια ότι σχήματος θέλουμε. Εδώ βρήκα έτοιμες οδοντογλυφίδες με καρδούλες. Μπορείτε να βρείτε αρκετές στο εμπόριο με διάφορα σχήματα. Πάνω στις καρδούλες γράφουμε τις λέξεις χωρίς την κατάληξη.
Γράφουμε τις λέξεις χωρίς την κατάληξη! |
Βάζουμε μπροστά στο παιδί τα ποτήρια και τις καρδιές. Εξηγούμε Τι πρέπει να κάνει.
Τοποθετούμε το παιχνίδι! |
Το παιδί επιλέγει και καρφώνει τις λέξεις στο ποτήρι με την σωστή κατάληξη!
Καρφώνει τις καρδιές στα ποτήρια! |
- διάκριση /τον/ με /των/
- διάκριση /της/ με /τις/
- διάκριση μετοχών & επιθέτων
- ενεργητική & παθητική φωνή ρημάτων
- κατηγοριοποίηση επιρρημάτων (χρονικά, τοπικά, τροπικά κτλ.)
- εξάσκηση σε Ενικό & Πληθυντικό
💭
❝Η λογική θα σε πάει από το Α στο Ω. Η φαντασία θα σε πάει παντού❞!
~Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άσπα Μητρακάκη