Τηλεκάρτα, πωλητήρια, CD, άλμπουμ κ.α.. Αντικείμενα και συνήθειες της καθημερινότητας που ξεπέρασε η ψηφιακή εποχή

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας και οι ηλεκτρονικές συσκευές σε συνδυασμό με το διαδίκτυο, έχουν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα.
Αντικείμενα ή συνήθειες του παρελθόντος θεωρούνται πλέον ξεπερασμένα, λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης.
Μερικά από αυτά είναι:
Η απομνημόνευση αριθμών τηλεφώνουΌλες οι επαφές βρίσκονται αποθηκευμένες στο κινητό ή στο σταθερό τηλέφωνο.
Σπάνια κανείς πληκτρολογεί έναν αριθμό, με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να μην μπορεί να τον συγκρατήσει.
Το πωλητήριο στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου
Το διαδίκτυο έχει αντικαταστήσει το κλασσικό κίτρινο πωλητήριο, που κολλούσε κάποιος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.
Το “πωλείται” μαζί με φωτογραφίες και πολλές πληροφορίες, αναρτάται κυρίως σε εξειδικευμένα sites.
Τα CDΕάν ψάξει κανείς το σπίτι του θα βρει θήκες γεμάτες με CD.Η νέα γενιά του mp3, έχει μεταφέρει όλα αυτά τα τραγούδια σε ψηφιακό ευρετήριο.
Οι δίσκοι βινυλίου και οι πικάπ μπορεί να έχουν έρθει και πάλι στο προσκήνιο για τους λάτρεις του ρετρό, αλλά μάλλον η επιστροφή των CD είναι πιο δύσκολη.
Το άλμπουμ φωτογραφιών και τα φιλμΗ έλευση της ψηφιακής φωτογραφίας, «βύθισε» απότομα την αγορά των φιλμ.
Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές, που ο αντίχειρας ρύθμιζε το επόμενο καρέ στη φωτογραφική και τα φιλμ τοποθετούνταν στα ψυγεία, μέχρι να εμφανιστούν.
Το ίδιο ισχύει και με τα φωτογραφικά άλμπουμ, που έχουν πλέον αντικατασταθεί από φακέλους στον υπολογιστή, με τίτλους, χρονολογίες και άλλες πληροφορίες.
Τα στιγμιότυπα μένουν σε ψηφιακή μορφή στο κινητό ή τον υπολογιστή, μειώνοντας σημαντικά τις εκτυπώσεις στα φωτογραφεία.
Ο τηλεφωνικός θάλαμος και η τηλεκάρταΠροτιμότερο είναι για πολλούς πλέον να μπουν σε ένα κατάστημα κινητής τηλεφωνίας και να ενεργοποιήσουν ένα αριθμό κινητού, παρά να αγοράσουν τηλεκάρτα και να μιλήσουν από τηλεφωνικό θάλαμο.
Ακόμη όμως και αν το προσπαθήσουν, δύσκολα θα βρουν θαλάμους καθώς οι περισσότεροι είναι κατεστραμμένοι.
Πλέον και πολλοί τουρίστες που ταξιδεύουν σε μια ξένη χώρα, συνήθως βάζουν μια κάρτα SIM, τη στιγμή που φτάνουν στο αεροδρόμιο.
Τα ταξιδιωτικά πρακτορείαΓια τους περισσότερους που θέλουν να ταξιδέψουν, το διαδίκτυο τους βοηθά να συγκρίνουν τιμές και δρομολόγια για όλα τα μέσα, αλλά και πακέτα διακοπών.
Έτσι η επίσκεψη στο ταξιδιωτικό πρακτορείο και οι συζητήσεις με τον πράκτορα, έχουν αντικατασταθεί από μερικά κλικ στον υπολογιστή.
Για εταιρείες, οργανώσεις και οργανισμούς πάντως, η συνεργασία με ταξιδιωτικά πρακτορεία θεωρείται απαραίτητη.
Γράμματα και ευχετήριες κάρτεςΤο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ουσιαστικά κατάργησαν τα κλασσικά χειρόγραφα γράμματα και τις ευχετήριες κάρτες.
Όλο και λιγότεροι γράφουν σκέψεις σε χαρτί, εσωκλείουν σε φακέλους και ρίχνουν γράμματα σε γραμματοκιβώτια.
ΛεξικόΗ αναζήτηση έννοιας, ρίζας, συνώνυμων ή ορθογραφίας μια λέξης στο λεξικό, αποτελεί συνήθεια του παρελθόντος.
Τα προγράμματα επεξεργασίας κειμένου, υπογραμμίζουν τα λάθη με κόκκινο και με ένα κλικ διορθώνουν τα ορθογραφικά λάθη, παρά τις αντιδράσεις σχετικά με τις γνώσεις του ηλεκτρονικού «διορθωτή».
Ο χρυσός οδηγόςΜια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε στο σπίτι ο πολυσέλιδος και βαρύς Χρυσός Οδηγός.
Ο κίτρινος τόμος που είχε τηλέφωνα για τους πάντες και τα πάντα.
Σταδιακά, έγινε και αυτός ηλεκτρονικός και πήρε τη θέση του στο διαδίκτυο.
Εύκολα και γρήγορα μπορεί κανείς να βρει τουλάχιστον έναν αριθμό που τον ενδιαφέρει και να επικοινωνήσει άμεσα μαζί του.
Περισσότερα αφιερώματα εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)