2. Τα φρούτα και τα λαχανικά τοποθετούνται μπροστά στην είσοδο, ούτως ώστε τα έντονα χρώματα και οι μυρωδιές να βελτιώνουν τη διάθεση των καταναλωτών και να αυξάνουν την όρεξή τους για ψώνια.
3. Οι διάδρομοι των ταμείων είναι στενοί, για να αποτρέπουν τους καταναλωτές να βγάζουν τα ψώνια τους απ’ το καλάθι λίγο πριν την πληρωμή.
4. Πολλά καταστήματα παίζουν μουσική με ρυθμό πολύ πιο αργό απ’ τον μέσο καρδιακό παλμό, γεγονός που αυξάνει όχι μόνο τον χρόνο παραμονής στο supermarket, αλλά και τις αγορές κατά 29%.
5. Τα φρούτα και τα λαχανικά συχνά ψεκάζονται ελαφρά με νερό. Αυτό, τα κάνει να δείχνουν πιο φρέσκα, να ωριμάζουν γρηγορότερα ενώ αυξάνει το βάρος τους!
6. «Καλή έκπτωση» είναι το 50% «κάτω». Χαιρόμαστε, όταν βλέπουμε ότι αν αγοράσουμε ένα προϊόν, παίρνουμε το δεύτερο στη μισή τιμή. Αυτό μεταφράζεται, στην πραγματικότητα, σε 25% μείωση της τιμής για κάθε προϊόν και οι ειδικοί υπογράφουν, ότι όλα τα είδη κάποια στιγμή θα έχουν την –πολύ καλύτερη έκπτωση- του 50%.
7. Όταν αγοράζετε «φρέσκο» ψωμί απ’ το supermarket, συνήθως τοποθετείται σε χάρτινες σακούλες. Γιατί; Επειδή έτσι, θα «μπαγιατέψει» γρηγορότερα.
8. Έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα πράγματα όταν το κατάστημα είναι γεμάτο, επειδή θέλουν να είναι μέρος της ομάδας. Γι’ αυτό, οι καλύτερες μέρες για ψώνια είναι οι Δευτέρες και οι Τρίτες.
9. Τα περισσότερα supermarket κινούν τους καταναλωτές από δεξιά προς τ’ αριστερά. Λόγω αυτής της διαδρομής, αλλά και της οδικής συνήθειας που οι περισσότεροι έχουμε να κινούμαστε δεξιά του δρόμου, τα προϊόντα που είναι πιθανότερο να αγοραστούν βρίσκονται στη δεξιά πλευρά των διαδρόμων.
10. Τα προϊόντα που το κατάστημα θέλει να αγοραστούν βρίσκονται στο ύψος των ματιών των καταναλωτών…
11. …Κι αντίστοιχα, οι παιδικές λιχουδιές βρίσκονται στο ύψος των ματιών των μικρών καταναλωτών.
12. Όχι, δεν μικρύνατε εσείς, τα καρότσια μεγάλωσαν. Γενικά υπάρχει μια… αυξητική τάση στα καρότσια του supermarket, ούτως ώστε να αυξάνονται τα προϊόντα που βάζουμε μέσα.
13. Μερικά καταστήματα αλλάζουν θέση στα προϊόντα τους προκειμένου να «αναγκάσουν» τους πελάτες –ακόμα και τους πιο τακτικούς- να περάσουν περισσότερο χρόνο εκεί.
Περισσότερα χρήσιμα θέματα εδώ.