Με τα δυσλεξικά παιδιά χρειάζεται να παίξουμε για να μάθουμε να διαβάζουμε!
Η δεξιότητα αντιστοίχησης κάθε φωνήματος με την αντίστοιχη γραπτή μορφή του (γράμμα) αναφέρεται στην Φωνημική επίγνωση και αποτελεί χαρακτηριστικό των αλφαβητικών συστημάτων γραφής. Κάθε παιδί που εισάγεται στην εγγράμματη παιδεία πρέπει να διδαχθεί και να κατακτήσει τον μηχανισμό της ανάγνωσης που βασίζεται στην Φωνημική επίγνωση.
Παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες όπως είναι η Δυσλεξία φανερώνουν συνήθως κενά σε αυτή την δεξιότητα και για αυτό χρειάζονται ενίσχυση. Η άσκηση "Ραγισμένες καρδιές"έγινε για τη σύνθεση λέξεων σε επίπεδο συλλαβών!
Υλικά: καρδιές
Υλικά! |
Σε κάθε καρδιά γράφουμε λέξεις. Εδώ γράψαμε απλές δισύλλαβες λέξεις.
Γράφουμε λέξεις! |
Κόβουμε στη μέση! |
Υπάρχουν 2 τρόποι:
- Λέμε τη λέξη προφορικά και το παιδί βρίσκει και ενώνει τα κομμάτια.
- Το παιδί επιλέγει κομμάτια και φτιάχνει λέξεις μόνο του.
Επιλέγει & φτιάχνει τις λέξεις! |
❝Παίξτε με πολλές κατηγορίες λέξεων!❞
Άσπα Μητρακάκη