Πανελλαδικές: Χωρίς Μαθηματικά η εισαγωγή στα Παιδαγωγικά τμήματα

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Καταργείται το 4ο πεδίο των επιστημών εκπαίδευσης και στο εξής τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα πεδία

«Κόβονται» τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας από εξεταζόμενο μάθημα για την εισαγωγή στα παιδαγωγικά τμήματα των ΑΕΙ. Πρόκειται για μία ακόμη αλλαγή στο σύστημα των εξετάσεων, η οποία θα εφαρμοστεί από τους υποψηφίους του 2018. Από την άλλη, το υπουργείο Παιδείας έχει προαναγγείλει μία ακόμη αλλαγή, ριζική αυτή τη φορά, του συστήματος, με πρώτη χρονιά εφαρμογής το 2020.
Ειδικότερα, με ρύθμιση που έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, καταργείται το 4ο πεδίο των επιστημών εκπαίδευσης και στο εξής τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα πεδία. Αυτό, σύμφωνα με το υπουργείο, «θα διευκολύνει την προσέλκυση υποψηφίων υψηλού επιπέδου στις επιστήμες της αγωγής». Επίσης, η απόφαση αυτή θα μειώσει τον αριθμό των προς εξέταση μαθημάτων.
Στη ρύθμιση αντέδρασε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ), μιλώντας για «υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης και περιθωριοποίηση της βαρύτητας των σχετικών μαθημάτων στο σχολείο και στα προσόντα των υποψηφίων που διαγωνίζονται για τη συνέχιση των σπουδών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Και προσθέτει ότι «με αυξημένη ανησυχία παρατηρούμε ότι οι επιστήμες εκπαίδευσης αφενός δεν περιλαμβάνονται σε έναν ενιαίο πολυμεταβλητό σχεδιασμό με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (καθηγητικές σχολές), αφετέρου ότι η μαθηματική ικανότητα εξορίζεται από το ακαδημαϊκό προφίλ των υποψηφίων για σπουδές με προοπτική απασχόλησης στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση». «Ας αποφύγει το υπουργείο την επανάληψη των λαθών του παραγοντισμού και των υποκειμενισμών που αναπαράγουν μια περιθωριακή εικόνα της ελληνικής εκπαίδευσης», λέει σε άλλο σημείο η ΕΜΕ.
Οι μαθηματικοί εκτιμούν ότι με την απόφαση οι υποψήφιοι των ανθρωπιστικών σπουδών που θα εισαχθούν από το 2018 στα παιδαγωγικά τμήματα, καθώς δεν έχουν κλίση στα μαθηματικά, θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στη διδασκαλία του μαθήματος όταν βρεθούν στην τάξη των δημοτικών σχολείων. Από την άλλη, η κατάργηση των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας θα περιορίσει το έργο των μαθηματικών σε λύκεια και φροντιστήρια, και κατ’ επέκταση θα κλονίσει την εργασιακή τους θέση.\
Πηγή: kathimerini.gr

Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)