Παίζω και μαθαίνω τις προσθέσεις και αφαιρέσεις διψήφιων και μονοψήφιων αριθμών

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Το κεφάλαιο 46 στα Μαθηματικά Α' Δημοτικού είναι ένα ακόμα κεφάλαιο στα μαθηματικά που το διδάσκεσαι καλύτερα παίζοντας. Έτσι κι εμείς πήραμε τα μαξιλαράκια μας και καθίσαμε στο πάτωμα. Σε ένα κουτί είχα τοποθετήσει πράσινα και κόκκινα καρτελάκια με αριθμούς μέχρι το 10. Στην αρχή, κάθε μαθητής τραβούσε τυχαία 2 πράσινα καρτελάκια και υπολόγιζε το άθροισμά τους. Έπειτα, παίζοντας κυκλικά τραβούσαν ένα καρτελάκι. Αν ήταν πράσινο πρόσθεταν τον αριθμό που αναγραφόταν στον προηγούμενο, αν ήταν κόκκινο αφαιρούσαν. Νικητής ήταν αυτός που έφτασε πρώτος στο 50. Φυσικά, η αριθμογραμμή που υπάρχει στον τοίχο βοηθούσε όποιον χρειαζόνταν οπτική βοήθεια. 
Το πλεονέκτημα αυτού του παιχνιδιού σε αντίθεση με το φιδάκι που προτείνει το βιβλίο είναι ότι οι πράξεις γίνονται νοερά, έτσι οι μαθητές ενισχύονται στο να αναπτύξουν μηχανισμούς ώστε να εκτελούν γρήγορα νοερούς υπολογισμούς. Πιστεύω ότι το βιβλίο της πρώτης και της δευτέρας Δημοτικού "αναγκάζει" τους μαθητές να σκεφτούν με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Για παράδειγμα σήμερα θα εκτελέσετε προσθέσεις με πάτημα στη δεκάδα. Σήμερα θα το σπάτε με επιστροφή στην πεντάδα. π.χ. το 6+6 θα το σκεφτείτε 5+1+5+1. 
Το αποτέλεσμα είναι κάποιοι να το μαθαίνουν εύκολα, ενώ κάποιοι άλλοι μαθητές να φτάνουν στο τέλος της Β' ή ακόμα και στη Γ' Δημοτικού για να αναπτύξουν αυτούς τους μηχανισμούς. Γιατί στη Γ' Δημοτικού; Γιατί εκεί αναγκάζονται να μάθουν την προπαίδεια και να κάνουν πολλές νοερές πράξεις οπότε βρίσκουν δικά τους κολπάκια ώστε να κάνουν γρήγορα. 
Με αυτό το παιχνίδι λοιπόν, κάνουν πολλές πράξεις νοερά και εξασκούνται εξαιρετικά. Με αυτό τον τρόπο, πρώτα τους δημιουργείται η ανάγκη να κάνουν πράξεις προκειμένου να μπορούν να παίξουν κι όταν έρχεσαι να τους διδάξεις τρόπους να κάνουν πιο γρήγορα το αφομοιώνουν ευκολότερα.
Αλήθεια τι είναι πιο διασκεδαστικό; 10-20 πράξεις στο τετράδιο όπου ο χρόνος για να βάλεις δάχτυλα είναι άπλετος ή ένα παιχνίδι σαν αυτό; 
Το διασκεδάσαμε πολύ κι έτσι ετοίμασα ένα παιχνιδάκι για τον κάθε μαθητή και τους το χάρισα να παίζουν και στο σπίτι, αλλά και στο σχολείο όταν τελειώνουν γρήγορα τις ασκήσεις! Μία μαθήτρια μου είπε ότι θα παίζει μαζί με το αρκουδάκι της. Θα τραβάει κάρτες και θα υπολογίζει και γι'αυτό. Χαχα!!!
Είναι πολύ εύκολο να το φτιάξεις. Φτιάχνεις καρτελάκια, τα πλαστικοποιείς τα κόβεις κι έτοιμο το παιχνιδάκι! Μόνο προσοχή τα πράσινα να είναι τριπλάσια από τα κόκκινα, γιατί διαφορετικά δε θα μπορεί να νικήσει ποτέ κανείς. Απλά θα ανεβοκατεβαίνουν ατέρμονα.
New Doc 65_2
Έτσι έφυγαν για το σπίτι με την οδηγία να παίζουν με τους γονείς τους, τους παππούδες και τις γιαγιάδες, τους θείους και τις θείες και όταν εξασκηθούν αρκετά με τους φίλους και τ'αδέρφια τους!
http://enabloggiatosxoleio.gr

Περισσότερες συμβουλές εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)