Τα παιδιά με Δυσλεξία χρειάζονται την Κιναίσθηση για να μάθουν Ορθογραφία!
Η ανυπέρβλητη δυσκολία ενός παιδιού στην εκμάθηση της Ορθογραφίας αποτελεί έναν από τους λόγους που κάποιος από το σχολικό ή οικογενειακό περιβάλλον μπορεί να ανησυχήσει. Η Δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που εμποδίζει την εγκατάσταση του Οπτικού λεξικού και άρα την αυτοματοποίηση της Ορθογραφίας.
Στην Ειδική Αγωγή χρησιμοποιούμε την Κιναίσθηση και την Αισθητηριακή διδασκαλία για να βελτιώσουμε την καταληκτική ορθογραφία. Η άσκηση: "Ένωσε το πιάτο"! μαθαίνει στο δυσλεξικό παιδί την Ορθογραφία των ρημάτων μέσα από την κίνηση ενεργοποιώντας ταυτόχρονα το ενδιαφέρον και την προσοχή του!
Υλικά: πιάτα μιας χρήσης, μαρκαδόρος ψαλίδι
Ξεκινάμε με το να γράφουμε ρήματα στα πιάτα.
Γράφουμε ρήματα! |
Συνεχίζουμε κόβοντας με το ψαλίδι το πιάτο με τέτοιον τρόπο που να θυμίζει κομμάτια παζλπχ. κάθετα, ζικ-ζακ, με καμπύλες κτλ. Τα κομμάτια πρέπει να διαχωρίζουν την κατάληξη των Ρημάτων πχ. -ώνω, -ίζω, -αίνω κτλ.
Κόβουμε το πιάτο σαν παζλ! |
Απλώνουμε όλα τα κομμάτια μπροστά στο παιδί το οποίο προσπαθεί να ενώσει τα κομμάτια και να σχηματίσει τις λέξεις.
Βρίσκει & ενώνει τα Ρήματα! |
Το αποτέλεσμα θα είναι κάπως έτσι στο τέλος!
Το τελικό αποτέλεσμα! |
Tip: Αφού ενωθούν τα κομμάτια, για κάθε κατηγορία ρημάτων τονίζουμε τις καταλήξεις και γράφουμε και άλλα Ρήματα σε κάθε κατηγορία στο τετράδιο. Αυτό μπορεί να γίνει είτε σε μορφή λίστας ή είτε μέσα σε φράσεις.
❝Η αυτοματοποίηση έρχεται μέσα από τη συχνή επιτυχημένη μαθησιακή εμπειρία!❞ ~Δώρα Μαυρομμάτη
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.gr