Καθώς το παιδί αρχίζει να καταλαβαίνει τις πιο σύνθετες πλευρές γραμματικής, μπορείτε να το βοηθάτε, όπως και πριν, επαναλαμβάνοντας απλώς ό,τι είπε, αλλά σωστά, δείχνοντας του παράλληλα πώς να χρησιμοποιεί τις νέες λέξεις και εκφράσεις.
Αρνητικές προτάσεις
Με τη βοήθειά σας και ακούγοντάς σας, το παιδί θα μάθει να σχηματίζει σωστά τις αρνήσεις :
« δε θα», « δεν μπορώ», « δεν έχω», « δεν ήταν», κ.ο.κ.
« δε θα», « δεν μπορώ», « δεν έχω», « δεν ήταν», κ.ο.κ.
Παιδί: «Όχι φάω μπισκότο»
Εσείς: «Δεν θέλεις να φας μπισκότο»
Παιδί: «Πάνε γλυκά!»
Εσείς: «Ποπό, δεν έμειναν καθόλου γλυκά!».
Ερωτήσεις
Με τον ίδιο τρόπο, μπορείτε να διδάξετε να κάνει σωστές ερωτήσεις, βάζοντας μπροστά τις κατάλληλες ερωτηματικές λέξεις όταν χρειάζεται.
Παιδί: «Μπαμπά;»
Εσείς : « Που είναι ο μπαμπάς;»
Παιδί: « Άλλο κοκό;»
Εσείς: « Θέλεις κι άλλο γλυκό;»
Επίθετα
‘Ενας από τους καλύτερους τρόπους να μάθετε στο παιδί σας τα επίθετα και τη σχέση ενός αντικειμένου με ένα άλλο είναι με τα αντίθετα. ‘Ετσι, αν το παιδί πει « μεγάλη μπάλα», ψάξτε τριγύρω να βρείτε να του δείξετε και μια μικρή, για να καταλάβει την έννοια του αντίθετου μέσα από τη σύγκριση.
Με τον ίδιο τρόπο, μπορείτε να του μάθετε έννοιες όπως πλατύ- στενό, χοντρό- λεπτό, βαθύ- ρηχό, βαρύ- ελαφρύ, σκληρό-μαλακό, δείχνοντας στο παιδί το κατάλληλο αντικείμενο και μετατρέποντας την αναζήτηση των αντίθετων σε παιχνίδι.
Προσωπικές, κτητικές, δεικτικές αντωνυμίες
Παιδί: «Φέρω βιβλίο εδώ».
Εσείς: «Ναι, φέρε μου εδώ το βιβλίο σου».
Παιδί: «Δε θέλω ατό μπισκότο»
Εσείς: « Καλά,τότε θα πάρω εγώ αυτό το μπισκότο και εσύ μπορείς να φας το δικό μου».
Παιδί: « Ατό παλτό Νανά, ατό παλτό μαμά».
Εσείς: « Σωστά, αυτό είναι το παλτό σου, Νανά, και αυτό είναι το δικό μου».
Ετσι, το παιδί θα μάθει τις έννοιες « δικό μου», «δικό σου».