![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9FUw-UP-zj5zTr8fLW1O9CLVKk-wDRb0BE_cUU-fFgrZZb4mb7Fxq-tKoh3CUTf3fpQGA3TzzSW-aMVWxfYas9zPzlYq3MUAlj27Bw1_6eWBgwhrEd0pC_Cs8WWqmihgcFeJDTQ26J0Eb/s320/%25CE%25A0%25CF%258E%25CF%2582+%25CE%25BD%25CE%25B1+%25CE%25B2%25CE%25BF%25CE%25B7%25CE%25B8%25CE%25AE%25CF%2583%25CE%25B5%25CF%2584%25CE%25B5+%25CF%2584%25CE%25B1+%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B9%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25AC+%25CE%25BC%25CE%25B5+%25CF%2584%25CE%25B7+%25CE%25BC%25CE%25B5%25CE%25BB%25CE%25AD%25CF%2584%25CE%25B7+%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25BF+%25CF%2583%25CF%2580%25CE%25AF%25CF%2584%25CE%25B9.jpg)
Μαζί με τον Οκτώβριο έρχονται κι οι πρώτες απαιτητικές σχολικές εργασίες κι η γκρίνια για τη μελέτη στο σπίτι αρχίζει: «Μα είναι πάρα πολλές!». «Είναι δύσκολα! Δεν μπορώ να τα κάνω!» κλπ. Και να τα κλάματα, και να οι φωνές, και να τα μούτρα. Τι κάνουμε τώρα, λοιπόν;
Αγαπητοί, παλιοί και κυρίως, νέοι γονείς: Ψυχραιμία, ψυχραιμία, ψυχραιμία! Η ελληνική και η διεθνής εμπειρία μας έχουν δώσει πολύτιμα συμπεράσματα που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη. Μερικά από αυτά είναι:
- Εξασφαλίζουμε έναν άνετο, καλοφωτισμένο χώρο χωρίς πράγματα που θα μπορούσαν να του αποσπάσουν εύκολα την προσοχή.
- Συμφωνούμε από την αρχή για το χρόνο που θα ασχοληθούμε για να το βοηθήσουμε να ολοκληρώσει την εργασία του.
- Φροντίζουμε να έχουμε κοντά μας ό, τι υλικό θα χρειαστεί (μολύβι, γόμα κ.λπ.)
- Συζητούμε με το παιδί για την ημέρα του στο σχολείο, τι του άρεσε τι το δυσκόλεψε.
- Ενθαρρύνουμε όσο περισσότερο μπορούμε τις προσπάθειες του παιδιού, χωρίς να λέμε ψέματα ή υπερβολές.
- Δεν ξεχνάμε ότι η εργασία πρέπει να γίνει από το παιδί. Εμείς είμαστε εκεί για να καθοδηγήσουμε και να υποστηρίξουμε αυτή τη διαδικασία.
- Έχουμε πάντα στο νου μας ότι ο τελικός σκοπός της εμπλοκής μας στη μελέτη στο σπίτι είναι να αυτονομηθεί το παιδί και να αναλάβει τις ευθύνες του.
- «Ακούμε» τις ανάγκες και τις δυσκολίες των παιδιών. Συχνά, ξεχνούμε ότι τα παιδιά ήδη έχουν δουλέψει αρκετές ώρες στο σχολείο. Δεν θα χαθεί κι ο κόσμος αν το παιδί χρειαστεί να σταματήσει τη μελέτη ακόμα κι αν δεν έχει τελειώσει.
- Τέλος, συνεργαζόμαστε με το δάσκαλο/δασκάλα του παιδιού. Η ανατροφοδότηση που θα του δώσουμε είναι πολύ σημαντική τόσο για τον ίδιο όσο και για την πρόοδο του ίδιου του παιδιού.