Η οικογένεια είναι η αφετηρία της ζωής του παιδιού και το σχολείο είναι το κέντρο αφιερωμένο στην βασική εκπαίδευση του παιδιού. Η ανάγκη συνεργασίας δασκάλου, οικογένειας και ειδικού παιδαγωγού αποτελεί βασικό παράγοντα για τη σωστότερη αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών του παιδιού.
Πώς μπορεί να συνεργαστεί η οικογένεια, ο δάσκαλος και ο Ειδικός Παιδαγωγός
- Αν είναι η πρώτη μέρα, για το παιδί, στο σχολείο, καλό είναι να έχει προηγηθεί μια επίσκεψη του παιδιού με το γονιό στο χώρο της τάξης, πριν την επίσημη έναρξη των μαθημάτων.
- Αν το παιδί έχει ήδη διαγνωστεί με δυσλεξία ή κάποια άλλη μαθησιακή δυσκολία, καλό είναι ο γονιός να ενημερώσει το δάσκαλο, ώστε να υπάρχει πλήρης συνεργασία καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιά.
- Ο ειδικός παιδαγωγός μπορεί να αξιολογήσει το μαθησιακό επίπεδο του παιδιού, πριν την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα, μέσω της έκθεσης, ο δάσκαλος να ενημερωθεί για τον τρόπο κατεύθυνσης του παιδιού μέσα στην τάξη.
- Ο δάσκαλος οφείλει να ενημερώνει τον γονιό και τον ειδικό παιδαγωγό, για την πρόοδο του παιδιού στο σχολείο, αλλά το ίδιο να κάνει και ο γονιός και ο ειδικός παιδαγωγός, στον δάσκαλο.
- Ο γονιός, ο δάσκαλος και ο ειδικός παιδαγωγός, μπορούν να έχουν κάποιο τετράδιο επικοινωνίας, στο οποίο θα αναγράφεται η συμπεριφορά και το μαθησιακό προφίλ του παιδιού.
- Η προσφορά των γονέων στο χώρο του σχολείου είναι πολύτιμη.Η συμβολή τους σε διάφορες δραστηριότητες που οργανώνει το σχολείο είναι ουσιαστική, καθώς έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και άλλους γονείς, αλλά και γονείς, όπου τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες και να συζητήσουν ή ακόμα και να βρουν λύσεις στα προβλήματά τους. Έτσι, καταλαβαίνουν και εκείνοι, αλλά και το παιδί τους πως δεν είναι οι μόνοι που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα και αυτό αποτελεί ένα μικρό λιθαράκι για την τόνωση της αυτοπεποίθησης του παιδιού.
- Σημαντικό είναι στα πλαίσια συγκεντρώσεων Γονέων και Δασκάλων να εντάσσονται και οι διαλέξεις πάνω σε θέματα δυσλεξίας και μαθησιακών δυσκολιών. Για να έχει η διάλεξη εγγυημένη επιτυχία, γίνεται από ειδικούς σε θέματα δυσλεξίας και μαθησιακών δυσκολιών και μπορεί, στο τέλος κάθε διάλεξης, να γίνεται συζήτηση με τους γονείς. Λόγω του ότι οι γονείς συναντούν γνώριμα πρόσωπα σε οικείο περιβάλλον έχουν τη δυνατότητα να εκφράζονται καλύτερα και να λένε πιο εύκολα την άποψή τους.
Τα παιδιά με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες έχουν την ανάγκη να αισθάνονται πως οι γονείς, οι δάσκαλοι και οι ειδικοί παιδαγωγοί τα αγαπάνε και τα εμπιστεύονται. Η συνεργασία οικογένειας, σχολείου και ειδικού συμβάλει θετικά στη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών, καθώς και στην εκπαίδευσή τους, πόσο μάλλον όταν υπάρχουν και οι μαθησιακές δυσκολίες.
Αυτά τα παιδιά αξίζουν την ευτυχία και την επιτυχία στη ζωή τους. Ας τα βοηθήσουμε να τα διαφυλάξουν.