Πολλά παιδιά δυσκολεύονται στο γραπτό λόγο και κυρίως στη διατήρηση αποστάσεων ανάμεσα στις λέξεις. Η δραστηριότητα που θα βρείτε παρακάτω θα βοηθήσει τους μικρούς μας φίλους να είναι σε θέση να εντοπίζουν το λάθος στο γραπτό τους και να δημιουργούν σωστές προτάσεις τηρώντας τον κανόνα του κενού ανάμεσα στις λέξεις.
Η δυσγραφία είναι μία μορφή δυσκολίας του γραπτού λόγου που έκανε την εμφάνισή της τα τελευταία χρόνια και αποτελεί εμπόδιο στην αποτελεσματική διδασκαλία του μαθήματος της γλώσσας, ειδικότερα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Πολλά είναι τα γραπτά τα οποία χαρακτηρίζονται από άναρχη δομή και πιο συγκεκριμένα παρατηρούμε παραβίαση των ορίων ανάμεσα στις λέξεις, αυξομείωση των γραμμάτων, έλλειψη χρήσης σημείων στίξης, μη ικανότητα διάκρισης κεφαλαίων και μικρών γραμμάτων και πολλά άλλα που μπορείτε να ενημερωθείτε από σχετική βιβλιογραφία με το οικείο θέμα.
Στο παρόν άρθρο στόχος μας είναι η βελτίωση του γραπτού λόγου όσον αφορά την οριοθέτηση των αποστάσεων ανάμεσα από τις λέξεις. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσω τις παρακάτω δραστηριότητας:
Ο μαθητής καλείται να διαβάσει την πρόταση που θα του δώσουμε.
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης, στα σημεία όπου οι λέξεις είναι ενωμένες, ο μαθητής θα δυσκολευτεί και τότε είναι που θα τον ρωτήσουμε "Σε δυσκολεύει κάτι; Τι παρατηρείς σε αυτή την πρόταση;".
Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με τη χρήση αποστάσεων ανάμεσα από τις λέξεις και την ανάγκη ακολούθησης του συγκεκριμένου κανόνα στο γραπτό λόγο
Το παιδί καλείται να κόψει με το ψαλίδι του κάθε λέξη της πρότασης και να τις κολλήσει σε τετράδιο προσέχοντας να αφήνει πάντα κενό ενός δάχτυλου ανάμεσα τους.
Τέλος, ο ίδιος θα αντιγράψει την πρόταση από κάτω έχοντας στο νου του τον κανόνα των αποστάσεων.
Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να τροποποιηθεί και να αλλάξει βαθμό δυσκολίας.
Περισσότερες συμβουλές εδώ.