Στο μάθημα της αριθμητικής τα παιδάκια της πρώτης δημοτικού, διδάσκονται πώς θα προσθέτουν αριθμούς μέχρι το 10. Το συγκεκριμένο μάθημα είναι πολύ σημαντικό, όχι μόνο γιατί μαθαίνουν να μην χρησιμοποιούν τα δάκτυλα τους, αλλά επειδή αποτελεί βασικό σκαλοπάτι για να μπορέσουν να προχωρήσουν αργότερα σε πιο σύνθετες πράξεις. Πρέπει λοιπόν σε πρώτη φάση να αποστηθίσουν τους αριθμούς/πράξεις και με την συνεχή επανάληψη να τους γίνουν τόσο οικεία, που να είναι σε θέση να απαντούν αυθόρμητα και χωρίς δεύτερη σκέψη.
Τον συγκεκριμένο τρόπο πρόσθεσης τον διδάχτηκε και ο μικρός μου, όχι πολύ καιρό πριν. Και για να πω την αλήθεια τον δυσκόλεψε αρκετά με την έννοια, ότι αν και τα αποστήθιζε με επιτυχία, όταν έπρεπε να το εφαρμόσει σε μια άσκηση, έπρεπε να ανατρέξουμε στους πίνακες που του είχαν δοθεί από την δασκάλα ξανά και ξανά.
Στην προσπάθεια μου να τον βοηθήσω, σκέφτηκα να φτιάξω ένα περισσότερο προσιτό και χαρούμενο πίνακα, έτσι ώστε να του τραβήξω την προσοχή και να κάνουμε εξάσκηση. Την ιδέα με το ουράνιο τόξο την βρήκα στο pinterest και απ΄όσο είδα έχει κάνει και σχετική ανάρτηση η φίλη και blogger Μαρία, από το ParentsLand, η οποία είναι εκπαιδευτικός και εξηγεί την σημαντικότητα κατανόησης του συγκεκριμένου μαθήματος.
Αν έχετε και εσείς πρωτάκι, μπορείτε να εκτυπώσετε τους 2 πίνακες. Με τον πρώτο θα εξηγήσετε την φορά των αριθμών και τις πράξεις και θα κάνετε συνδυασμούς ακολουθώντας το ουράνιο τόξο και με τον δεύτερο το παιδί θα κάνει εξάσκηση μόνο του. Μην ξεχάσετε να τους υπενθυμίσετε ότι στα ζευγαράκια του 10, υπάρχουν 11 διαφορετικοί συνδυασμοί για να κάνουμε τις πράξεις μας.