Η Ορθογραφία είναι ένα κλασικό πεδίο απογοήτευσης στα παιδιά με Δυσλεξία!
Για να πετύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή δέσμευση από τη πλευρά του δυσλεξικού μας μαθητή και την μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα της μαθησιακής εμπειρίας πρέπει να προσαρμόσουμε τη διδασκαλία ανάλογα. Οι δυσλεξικοί μαθητές μαθαίνουν συνήθως καλύτερα όταν συμμετέχει η Κίνηση μαζί με τις Αισθήσεις.
Αυτό μπορεί να εφαρμοστεί στην Ορθογραφία και ιδιαίτερα στην καταληκτική ορθογραφία. Στη σημερινή άσκηση θα ασχοληθούμε με την Ορθογραφία των επιθέτων!
Υλικά: ποτήρια μιας χρήσης (αφρού), μαρκαδόρος
Υλικά! |
Ξεκινάμε την κατασκευή της άσκησης βάζοντας δυο ποτήρια το ένα μέσα στο άλλο και γράφοντας στο χείλος που εξέχει την κατάληξη των επιθέτων σε /-ικ-ος/.
Γράφουμε κατάληξη! |
Σε ένα άλλο ποτήρι γράφουμε επίθετα σε /-ικός/ (χωρίς την κατάληξη). Δεν γεμίζουμε όλο το ποτήρι καθώς θέλουμε να συμπληρώσει και το παιδί δικά του επίθετα.
Επίθετα σε /-ικος/! |
Στο τέλος βάζουμε και αυτό το ποτήρι μέσα στα άλλα. Το παιδί κρατά σταθερή τη κατάληξη γυρίζοντας μόνο το πρώτο ποτήρι και σταδιακά διαβάζει τα Επίθετα που σχηματίζονται. Στη συνέχεια σκέφτεται και συμπληρώνει το ποτήρι με δικά του Επίθετα σε
/-ικος/.
Γυρίζει και διαβάζει! |
Όλες αυτές οι ασκήσεις είναι χρήσιμο να συνδυάζονται με τη χρήση των διδασκόμενων λέξεων στην παραγωγή γραπτού λόγου:
- Γράφει φράσεις, προτάσεις με υπαγόρευση των παραπάνω λέξεων.
- Γράφει δικές του προτάσεις με επιλεγμένες λέξεις από τις παραπάνω.
- Γράφει παράγραφο με κάποιες από τις λέξεις.
Πρόσθετες δεξιότητες που ενισχύονται:
- Λεπτή κινητικότητα
- Οπτική διάκριση
- Συγκέντρωση
❝Η άσκηση μπορεί να εφαρμοστεί με τον ίδιο τρόπο για την εκμάθηση όλων των καταλήξεων!❞