Η κατανόηση και επεξεργασία των κειμένων για τα παιδιά με Δυσλεξία είναι πολλές φορές απαιτητική διαδικασία!
Πολλές φορές παρατηρούμε την απογοήτευση και παραίτηση του δυσλεξικού παιδιού μπροστά στην απαίτηση ανάλυσης ενός κειμένου. Οι πληροφορίες που μας δίνει ένα κείμενο πρέπει να αποκωδικοποιηθούν, να κατανοηθούν και να αναλυθούν κατάλληλα για να κατανοήσουμε το νόημα του. Στη συνέχεια πρέπει να οργανωθούν με τέτοιο τρόπο που να είναι εφικτό να εκφράσουμε το σύνολο των πληροφοριών.
Εδώ θα ασχοληθούμε με την ανάλυση των χαρακτήρων που παίρνουν μέρος σε μια ιστορία. Ο τρόπος για να διδάξουμε αυτού του τύπου την ανάλυση γίνεται πάλι μέσω εικόνας ώστε να βοηθήσουμε το δυσλεξικό παιδί να οργανώσει καλύτερα όλα τα στοιχεία.
Φτιάχνουμε ένα σκίτσο ανθρώπινης φιγούρας. Πάνω εκεί κατηγοριοποιούμε όλα τα στοιχεία του χαρακτήρα που μπορούμε να πάρουμε από το κείμενο.
Σκίτσο ανθρώπινης φιγούρας! |
Η κατηγοριοποίηση συνδέεται με το αντίστοιχο "όργανο" που επιτελεί τη κάθε διεργασία. Έτσι το δυσλεξικό παιδί αποτυπώνει μια εικόνα, ένα σχεδιάγραμμα και όχι απλά γλωσσικές πληροφορίες.
Κατηγορίες πληροφοριών! |
❝Το ίδιο σκίτσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την παραγωγή γραπτού λόγου. Αν θέλει δηλαδή να δημιουργήσει έναν ήρωα σε μια ιστορία!❞
Περισσότερες συμβουλές εδώ.