Ο χωροταξικός προσανατολισμός και η ικανότητα για ακολουθία διαδοχικών βημάτων πολλές φορές εμφανίζεται ελλιπής σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες. Η πιο συνηθισμένη έκφραση αυτής της δυσκολίας συναντάται κατά την επίλυση των μαθηματικών τους ασκήσεων όταν χρειάζεται να ακολουθήσουν βήμα προς βήμα ένα συγκεκριμένο τρόπο και να τοποθετήσουν τους αριθμούς. Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά καταλήγουν σε παράδοξα λανθασμένα αριθμητικά αποτελέσματα.
Στη πράξη του κάθετου πολλαπλασιασμού αυτή η δυσκολία παρουσιάζεται πιο έντονα καθώς ως διαδικασία απαιτεί μια σειρά βημάτων η οποία μπορεί εύκολα να μπερδέψει τα παιδιά με Δυσλεξία. Για αυτό το λόγο έγινε η προσπάθεια να εμφανίσουμε την αναπαράσταση της διαδικασίας με έναν πιο έντονο τρόπο, χρησιμοποιώντας ένα χρώμα για κάθε βήμα.
Άσκηση: Γράφετε τους αριθμούς που θέλετε να πολλαπλασιάσετε και τον αριθμό που θα βάλουμε δεύτερο (απο κάτω) τον γράφουμε χρησιμοποιώντας χρώμα για κάθε ψηφίο του. Έπειτα κάνετε κανονικά τη διαδικασία προσέχοντας κάθε φορά που γίνεται ο πολλαπλασιασμός να χρησιμοποιηθεί το αντίστοιχο χρώμα. Με αυτό το τρόπο το χρώμα λειτουργεί σαν μεσολαβητής και τονίζει τη θέση του κάθε αριθμού!
Πολλαπλασιασμός χρησιμοποιώντας το χρώμα σαν εργαλείο αναπαράστασης! |
Tip:
Δεν χρησιμοποιούμε τους όρους Πολλαπλασιαστή και Πολλαπλασιαστέο γιατί μπερδεύουν το δυσλεξικό παιδί!
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.gr