Άρδην αλλάζει το εκπαιδευτικό τοπίο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στο Γυμνάσιο ειδικότερα καθώς σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχεδιάζει να προτείνει στο Υπουργείο Παιδείας μια σειρά αλλαγών μεταξύ των οποίων είναι και η εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων», με την πρόταση συζητείται το ενδεχόμενο οι μαθητές Γυμνασίου να βαθμολογούνται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που βαθμολογούνται οι μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Με άλλα λόγια, εκτός της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών («σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός», «άριστος»), αναμένεται να ενταχθεί και η αλφαβητική αξιολόγηση: Δηλαδή Α, Β, Γ/
Ο σχεδιασμός του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στοχεύει στον περιορισμό της βαθμολογικής πίεσης στο γυμνάσιο αλλά και στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Ηδη από φέτος εφαρμόζεται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης σε 81 νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, παράλληλα όμως με τη βαθμολογία των μαθητών στα γυμνάσια (0-20). Στόχος στο άμεσο μέλλον οι βαθμοί να καταργηθούν τελείως. Σήμερα, οι μαθητές μπαίνουν σταδιακά στη λογική των αριθμών από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, με τους πρώτους βαθμούς 10, 9, 8 και 7. Για να φτάσουν στο γυμνάσιο στην αριθμητική κλίμακα με άριστα το 20.