Τον Μάρτιο οι δηλώσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και ο αριθμός εισακτέων
Ξαναμοιράζεται η τράπουλα στον αριθμό εισακτέων - Ανακατεύονται οι βάσεις εισαγωγής
Εκδόθηκε και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση για τη δήλωση συμμετοχής των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2018. Σύμφωνα με την απόφαση, οι δηλώσεις - αιτήσεις θα υποβληθούν φέτος εντός του μηνός Μαρτίου.
Η φετινή καθυστέρηση των δηλώσεων συμμετοχής (τον Μάρτιο αντί του Φεβρουαρίου που γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια) των πάνω από 100.000 υποψηφίων γίνεται, προκειμένου να ενταχθούν στο Μηχανογραφικό
Δελτίο τα 26 τμήματα του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή το τρίτο δεκαήμερο του Φλεβάρη. Οι αιτήσεις-δηλώσεις των υποψηφίων θα υποβληθούν ηλεκτρονικά σε συγκεκριμένη ημερομηνία που θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας, από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του.
Παράλληλα, έως τις 15 Μαρτίου θα ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων με πολλές αλλαγές φέτος, λόγω του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ
Η προωθούμενη κατάργηση των δύο ΤΕΙ της πρωτεύουσας και η ίδρυση στη θέση τους ενός Πανεπιστημίου (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής), ξαναμοιράζουν την τράπουλα και τους εισακτέους.
Η ίδρυση του νέου πανεπιστημίου, με συγχώνευση των τμημάτων ΤΕΙ, οδηγεί στη δραστική μείωση των διαθέσιμων σχολών και τμημάτων. Από 40 σχολές με κατευθύνσεις στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, το μηχανογραφικό του 2018 θα έχει ένα νέο Πανεπιστήμιο με πέντε σχολές και 26 τμήματα. Είναι πολύ πιθανό το Υπουργείο Παιδείας για να αποσπάσει τη συναίνεση των υποψηφίων να διατηρήσει τον ίδιο αριθμό εισακτέων στο νέο Ίδρυμα ώστε να μη παρουσιαστούν αποκλίσεις στο συνολικό αριθμό εισακτέων, που κυμαίνεται στους 70.000 κάθε χρόνο.
Ρόλο θα παίξει επίσης και ο πενταπλασιασμός του ποσοστού εισαγωγής για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ. Πέρσι, για πρώτη φορά, οι υποψήφιοι των επαγγελματικών λυκείων βρήκαν δίοδο στα πανεπιστήμια με δυνατότητα εισαγωγής σε ποσοστό 1% επί του αριθμού εισακτέων. Φέτος, το ποσοστό αυτό πενταπλασιάζεται, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τον αριθμό εισακτέων.
ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Η παρουσία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είναι φανερό ότι θα ανακατέψει και τις βάσεις στα ΑΕΙ του Λεκανοπεδίου τα οποία ελκύουν και την πλειονότητα των υποψηφίων. Μπέρδεμα στην κίνηση των βάσεων θα δημιουργήσουν, βεβαίως, ιδιαίτερα τα τμήματα του νέου Πανεπιστημίου που μοιράζονται το ίδιο όνομα και τα ίδια περίπου δικαιώματα (τα τετραετή είναι επιπέδου 6 Ευρωπαϊκών προσόντων, τα πενταετή επιπέδου 7), σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας, με το ΕΜΠ και τις περιφερειακές Πολυτεχνικές Σχολές. Αν μάλιστα το Υπουργείο επιλέξει να "κόψει" θέσεις από το ΕΜΠ η τις περιφερειακές Πολυτεχνικές Σχολές προκειμένου να τις μοιράσει σε σχολές του νέου Πανεπιστημίου τότε θα έχουμε μεγάλες ανατροπές στη βάση πολλών σχολών.
Κινητικότητα στις βάσεις εισαγωγής θα έχουμε φέτος και στα Παιδαγωγικά Τμήματα. Τα τμήματα αυτά ανοίγουν για όλους τους υποψήφιους χωρίς την υποχρέωση εξέτασης των Μαθηματικών και της Ιστορίας Γενικής Παιδείας που πέρσι, είναι αλήθεια ότι καταβαράθρωσαν, λόγω του αυξημένου βαθμού δυσκολίας των θεμάτων, τις επιδόσεις των υποψηφίων του συγκεκριμένου Επιστημονικού Πεδίου.
ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Σε τέσσερα μαθήματα θα εξεταστούν φέτος οι μαθητές της Γ Λυκείου στις Απολυτήριες Εξετάσεις, με απόφαση που αναμένεται να υπογράψει ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.
Ειδικότερα, πρόκειται για τα εξής μαθήματα: α) Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία (συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση ως κλάδοι του μαθήματος Νέα Ελληνικά), β) Μαθηματικά, γ) Ιστορία, δ) Βιολογία.
Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο τριών βαθμών, αυτών του 1ου τετραμήνου, του 2ου τετραμήνου και της απολυτήριας εξέτασης. Ο βαθμός του απολυτηρίου στα υπόλοιπα μαθήματα της τελευταίας τάξης του ΓΕ.Λ. αποτελεί τον μέσο όρο δύο βαθμών, αυτών του 1ου και του 2ου τετραμήνου.
Αλλάζουν οι εξετάσεις για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία
Όσον αφορά τους δύο κλάδους των Νέων Ελληνικών, προωθείται η εξής νέα διαδικασία εξέτασης:
Οι δύο κλάδοι των Νέων Ελληνικών (Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία) θα εξεταστούν φέτος την ίδια μέρα και η συνολική διάρκεια της εξέτασης θα είναι τρεις ώρες. Τα θέματα θα δίνονται και οι απαντήσεις θα αναπτύσσονται σε ξεχωριστό φύλλο για καθέναν από τους δύο κλάδους και θα αποδίδεται διακριτός βαθμός για καθέναν από αυτούς.
Α. Ειδικότερα στον κλάδο της Νεοελληνικής Γλώσσας:
Δίνεται ένα μη λογοτεχνικό κείμενο, μη διδαγμένο, το οποίο μπορεί να είναι δημοσιογραφικό κείμενο ή επιστημονικό ή πληροφοριακό άρθρο, συνέντευξη, κριτική, ομιλία, επιστολή, επιφυλλίδα ή δοκίμιο. Το κείμενο μπορεί να συνοδεύεται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.
Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε τρεις (3) δραστηριότητες από τις οποίες α) μία (1) αφορά στην κατανόηση του κειμένου, μπορεί να διαιρείται σε δύο ερωτήματα (βλ. παρακάτω) και βαθμολογείται με 25 μονάδες (σε περίπτωση δύο ερωτημάτων η βαθμολογία επιμερίζεται ανάλογα με τη βαρύτητά τους) β) μία (1) αφορά στην προσέγγιση της δομής και της γλώσσας του κειμένου, μπορεί να διαιρείται σε έως και τρία (3) ερωτήματα και βαθμολογείται με 25 μονάδες (σε περίπτωση δύο ή τριών ερωτημάτων η βαθμολογία επιμερίζεται ανάλογα με τη βαρύτητά τους) γ) μία (1) αφορά στην ερμηνεία-παραγωγή λόγου και βαθμολογείται με 50 μονάδες.
Β. Ειδικότερα στον κλάδο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Δίνεται λογοτεχνικό κείμενο, διδαγμένο ή αδίδακτο, (ποίημα ή διήγημα ή απόσπασμα από μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο), το οποίο συνοδεύεται από τρεις (3) δραστηριότητες, από τις οποίες α) Η πρώτη αφορά στην ανάγνωση - κατανόηση του κειμένου, μπορεί να αναπτύσσεται σε δύο (2) ερωτήματα ίδιας βαρύτητας περίπου και βαθμολογείται με 30 μονάδες, β) Η δεύτερη αφορά στην προσέγγιση της γλώσσας του κειμένου, μπορεί να αναπτύσσεται σε μέχρι 3 ερωτήματα και βαθμολογείται με 30 μονάδες (σε περίπτωση δύο ή τριών ερωτημάτων, η βαθμολογία επιμερίζεται ανάλογα με τη βαρύτητά τους), γ) Η τρίτη αφορά στην ερμηνεία και στην παραγωγή λόγου σε ένα θέμα αναγνωστικής ανταπόκρισης ή δημιουργικού μετασχηματισμού και βαθμολογείται με 40 μονάδες. Η έκταση του κειμένου των μαθητών κυμαίνεται από 100 έως 150 λέξεις.
alfavita.gr
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.