Η δημιουργική διδασκαλία βρίσκει την καλύτερη εφαρμογή της όταν χρειάζεται να διδάξεις παιδιά με Δυσλεξία!
Αν είστε γονιός παιδιού με Δυσλεξία ή έχετε κάποιον δυσλεξικό μαθητή στη τάξη σας θα έχετε σίγουρα έρθει αντιμέτωποι με το φαινόμενο των συστηματικών ορθογραφικών λαθών. Είναι κοινή παραδοχή, ακόμα και από το ίδιο το παιδί, ότι ενώ γνωρίζει τους κανόνες δεν τους εφαρμόζει πετυχημένα.
Η Ορθογραφία βασίζεται στο αποθηκευμένο Οπτικό μας λεξικό το οποίο αναπτύσσουμε και αυξάνουμε από την πρώτη μας έκθεση με την εγγράμματη παιδεία. Η γνώση των ορθογραφικών κανόνων δεν εξασφαλίζει και την εφαρμογή τους. Έτσι λοιπόν πρέπει να βρεθούν τρόποι όπου το δυσλεξικό παιδί θα μπορεί να αποθηκεύει και να ανακαλεί την Ορθογραφία των λέξεων.
Η παρακάτω άσκηση ασχολείται με την Ορθογραφική σύγχυση που γίνεται με τις λέξεις που τελειώνουν σε /-ης/ και /-εις/. Η φωνητική τους ομοιότητα μπερδεύει τα παιδιά με δυσλεξία και αυτή είναι μια δημιουργική ευκαιρία εξάσκησης.
Υλικά: ταψί, χαρτοταινία, μαγνητικά γράμματα, μαρκαδόρος
Υλικά! |
Κόβουμε και κολλάμε στο ταψί λωρίδες από χαρτοταινία. Γράφουμε λέξεις που τελειώνουν σε-ης & -εις παραλείποντας τις καταλήξεις.
Κολλάμε χαρτοταινία & γράφουμε λέξεις! |
Με τα μαγνητικά γράμματα σχηματίζουμε τις δυο καταλήξεις που χρειαζόμαστε.
Καταλήξεις με τα μαγνητικά γράμματα! |
Το παιδί διαβάζει τη λέξη και συμπληρώνει τη σωστή κατάληξη.
Συμπλήρωση κατάληξης! |
Για να βοηθήσουμε στην εφαρμογή της Ορθογραφίας συνεχίζουμε με ασκήσεις που μεταφέρουν την εξάσκηση μέσα σε προτάσεις & κείμενα.