Το παιχνίδι δεν είναι απλώς μέσο αναψυχής και ευκαιρία για εκτόνωση. Καλλιεργεί δεξιότητες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, απελευθερώνει την προσωπική έκφραση, ευνοεί την επικοινωνία. Με δυο λόγια, ωφελεί τα μέγιστα και ποικιλοτρόπως.
Τα παιχνίδια με αριθμούς που προτείνουμε εδώ, καλλιεργούν και αναπτύσσουν τις λογικό-μαθηματικές έννοιες, ενθαρρύνουν την οργάνωση στρατηγικής σκέψης, βοηθούν στο σχεδιασμό πρακτικών για την επίλυση προβλημάτων αριθμητικής.
Πρόκειται για 3 παιχνίδια απλά που απαιτούν 2 τουλάχιστον παίχτες (και ένα -κατά το δυνατόν αξιοπρεπές- έπαθλο για το νικητή).
Παιχνίδι 1: ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ
Νικητής του παιχνιδιού είναι αυτός που θα αποκτήσει 15 συνολικά βαθμούς με 3 μόνο προσπάθειες.
Παίχτες: Οσοιδήποτε
Ηλικία: 7 χρονών έως έφηβοι.
Υλικά: Μολύβι / στυλό και χαρτί, αριθμημένες κάρτες από το 1 έως το 9 και (για τους μικρότερους) αριθμητήρια.
Πώς παίζεται: Τοποθετούμε 9 κάρτες αριθμημένες από το 1 έως το 9.
- Κάθε παίχτης διαλέγει με τη σειρά του μια κάρτα.
- Νικητής είναι ο πρώτος παίχτης του οποίου οι κάρτες δίνουν άθροισμα 15 (σε 3 μόνο προσπάθειες).
Περαιτέρω Δραστηριότητες:
- Βρείτε όσα περισσότερα ζεύγη ή τριάδες μπορούν να δώσουν άθροισμα 15.
- Επιλέξτε άλλα αθροίσματα, χρησιμοποιώντας τις ίδιες (9) εννέα αριθμημένες κάρτες. (πχ. 14)
- Οργάνωσε ένα αριθμητικό παιχνίδι, χρησιμοποιώντας διαφορετικό αριθμό αριθμημένων καρτών, για παράδειγμα (25) είκοσι πέντε.
Παιχνίδι 2: ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΚΑΤΟ
Παίχτες: Οσοιδήποτε
Ηλικία: 7 χρονών έως έφηβοι.
Υλικά: Μολύβι / στυλό και χαρτί.
Πώς παίζεται:
- Ο πρώτος παίχτης γράφει έναν αριθμό από το 1 έως το 10 σε ένα χαρτί.
- Ο επόμενος παίχτης γράφει σε δικό του χαρτί έναν δικό του αριθμό, επίσης από το 1 έως το 10, προσθέτει τους δυο αριθμούς και τους δίνει στον πρώτο παίχτη. Ο πρώτος παίχτης σημειώνει το άθροισμά τους.
- Η διαδικασία επαναλαμβάνεται και το νέο άθροισμα το παίρνει ο δεύτερος παίχτης. Νικητής είναι ο παίχτης που πρώτος θα συγκεντρώσει 100 πόντους.
- Περαιτέρω Δραστηριότητες:
- Ανακαλύψτε τρόπους να φτάσετε στο 100, χρησιμοποιώντας όλα τα ψηφία από το 1 έως το 9.
- Γράψτε όσες περισσότερες πράξεις μπορείτε που να δίνουν αποτέλεσμα 100.
Παιχνίδι 3: Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
Το παιχνίδι αυτό απαιτεί στρατηγική σκέψη, ευχέρεια στο χειρισμό αριθμητικών πράξεων, «μαντικές» …ικανότητες, όπως το να μαντεύεις την σκέψη του άλλου, να υπολογίζεις με επιτυχία τις ευκαιρίες και, βέβαια, λίγη τύχη.
Παίχτες: οσοιδήποτε
Ηλικία: 7 έως ενήλικες.
Υλικά: Στυλό, μολύβι, χαρτί και ένας πίνακας με εφτά κύκλους, τετράγωνα ή τελίτσες στη σειρά και ένα πιόνι ή ένα κέρμα.
Πώς παίζεται:
Κάθε παίχτης ξεκινάει με 50 πόντους. Το πιόνι ή το κέρμα είναι τοποθετημένο στον μεσαίο κύκλο. Στόχος του παιχνιδιού είναι να μετακινηθεί το πιόνι του ενός στον τελευταίο κύκλο προς την πλευρά του αντίπαλου.
1 Ο κάθε παίχτης γράφει κρυφά έναν αριθμό πόντων που θέλει να ξοδέψει. Το ελάχιστο που επιτρέπεται είναι το 1. Όταν είναι έτοιμοι και οι δύο, οι αριθμοί αποκαλύπτονται. Ο παίχτης με το μεγαλύτερο αριθμό μετακινεί το πιόνι μία θέση προς τη πλευρά του εχθρού. Εάν οι αριθμοί είναι ίσιοι, το πιόνι δεν μετακινείται.
2 Μετά από κάθε αλλαγή, οι παίχτες συγκρίνουν τους πόντους που έχει ο καθένας ώστε να γνωρίζουν τη μεταξύ τους διαφορά, και οι γύροι συνεχίζονται.
3 Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρις ότου ο ένας παίχτης φτάσει στον τελευταίο κύκλο. Εάν ένας από τους παίκτες εξαντλήσει τους πόντους του, τότε μπορεί να δανειστεί πόντους από τον άλλον. Εάν και οι δύο παίκτες εξαντλήσουν τους πόντους τους πριν τη λήξη του παιχνιδιού, το παιχνίδι ξαναρχίζει.
Πηγή: Κέντρο Λόγου ΕΥ ΛΕΓΕΙΝ