Καθώς θα «εκπαιδεύουμε» το παιδί μας να ασχολείται μόνο του με τα μαθήματά του, είναι αναγκαίο να κάνουμε έναν τελικό έλεγχο στο τι έχει κάνει.
- Τι πρέπει να έχουμε υπόψη για να βοηθήσουμε το παιδί, χωρίς να υπονομεύσουμε την αυτονομία που θέλουμε να αποκτήσει;
- Πότε περνάμε στη φάση του τελικού ελέγχου και πώς ζητάμε από το παιδί να μας παρουσιάσει αυτά που έχει κάνει;
- Ποια στάση πρέπει να τηρούμε, εάν ο τελικός έλεγχος δείχνει ότι το παιδί δεν έχει μελετήσει;
Όταν φτάνουμε στο σημείο να κάνουμε τον τελικό έλεγχο στη μελέτη του παιδιού, ας έχουμε υπόψη μας ότι ο σκοπός μας είναι:
- Το παιδί να μας παρουσιάσει όχι μόνο τι έκανε/έμαθε αλλα και πώς το έκανε/έμαθε.
- Το παιδί να μας μιλήσει για τις απορίες του και το πώς προσπάθησε να τις αντιμετωπίσει.
- Να ενθαρρύνουμε το παιδί να λειτουργεί αυτόνομα και να θεωρεί σημαντική την προσπάθεια που κάνει.
Ο στόχος είναι το παιδί να κάνει τα μαθήματά του και στο τέλος να έρχεται για να δούμε μαζί τι έχει κάνει.
Ωστόσο, επειδή αυτό θα γίνει σταδιακά, ο τελικός έλεγχος ενδέχεται να περιλαμβάνει και επιμέρους ελέγχους.
Γι' αυτό:
Δείτε ποια διαδικασία ακολουθούμε στο πλαίσιο του ελέγχου:
Δείτε πώς μιλάμε στο παιδί στο πλαίσιο του ελέγχου: