Το παρακάτω παιχνίδι άρχισα να το χρησιμοποιώ πέρσι, όταν δουλεύαμε στην τάξη τα ομόηχα οριστικά άρθρα (η - οι, τον - των, της - τις).
Παίζεται ατομικά ή ομαδικά. Το παιχνίδι παίζεται σε 3 γύρους, ένα γύρο για κάθε ζευγάρι άρθρων.
1. Μοιράζουμε σε κάθε μαθητή από ένα ζευγάρι φατσούλες (χαρούμενη - λυπημένη).
Φατσούλες μπορείτε να βρείτε σε πολλές εκδοχές, να τις εκτυπώσετε σε χρωματιστό χαρτόνι και να κολλήσετε γλωσσοπίεστρα για να φτιάξετε τη λαβή.
Τις δικές μου, τις είχα σχεδιάσει κατευθείαν πάνω σε χαρτονάκι.
1. Μοιράζουμε σε κάθε μαθητή από ένα ζευγάρι φατσούλες (χαρούμενη - λυπημένη).
Φατσούλες μπορείτε να βρείτε σε πολλές εκδοχές, να τις εκτυπώσετε σε χρωματιστό χαρτόνι και να κολλήσετε γλωσσοπίεστρα για να φτιάξετε τη λαβή.
Τις δικές μου, τις είχα σχεδιάσει κατευθείαν πάνω σε χαρτονάκι.
2. Σε καρτέλες έχουμε γράψει ουσιαστικά με το σωστό ή το λάθος άρθρο.
π.χ οι γάτα, η αγάπη, των άνεμο, η λέξεις, τις κούκλες κτλ.
π.χ οι γάτα, η αγάπη, των άνεμο, η λέξεις, τις κούκλες κτλ.
* Μπορούμε να ζητήσουμε από τους μαθητές να γράψουν την προηγούμενη μέρα, ζεύγη άρθρων και ουσιαστικών, ώστε να τα αξιοποιήσουμε στο παιχνίδι. Έτσι, τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία του παιχνιδιού και αυτό τους αρέσει ιδιαίτερα!
3. Παρουσιάζουμε στους μαθητές τις καρτέλες που είναι γραμμένα τα ουσιαστικά με τα άρθρα τους και εκείνοι πρέπει να επιλέξουν την κατάλληλη φατσούλα - τη χαμογελαστή, αν η ορθογραφία είναι σωστή ή τη λυπημένη, αν η ορθογραφία είναι λάθος.
3. Παρουσιάζουμε στους μαθητές τις καρτέλες που είναι γραμμένα τα ουσιαστικά με τα άρθρα τους και εκείνοι πρέπει να επιλέξουν την κατάλληλη φατσούλα - τη χαμογελαστή, αν η ορθογραφία είναι σωστή ή τη λυπημένη, αν η ορθογραφία είναι λάθος.
4. Σε κάθε γύρο καταγράφουμε τους πόντους που μαζεύει ο κάθε παίκτης και τους αθροίζουμε στο τέλος, ώστε να αναδειχτεί ο νικητής.
Σε περίπτωση που και οι δύο μαθητές απαντήσουν σωστά σε μία ερώτηση, κερδίζουν και οι δύο πόντους, καθώς δεν είναι παιχνίδι γρηγοράδας (εκτός και αν αποφασίσουμε διαφορετικά στην αρχή του παιχνιδιού μαζί με τους μαθητές).
Σε περίπτωση ισοβαθμίας παίζουμε επιπλέον γύρο στον οποίο κάθε μαθητής καλείται να απαντήσει σωστά σε 3 ερωτήσεις (1 για κάθε ζευγάρι).
*Αν οι μαθητές έχουν μεγάλες δυσκολίες, μπορούμε να παίξουμε με ένα μόνο ζευγάρι άρθρων π.χ τον - των, ώστε να αυξήσουμε τις πιθανότητες επιτυχίας.