Το πρόβλημα με τα μαθηματικά είναι ότι εύκολα ο μαθητής μπορεί να πεισθεί ότι αποτελούν δύσκολο αντικείμενο μελέτης , με αποτέλεσμα να υποχωρεί σε κάθε εμπόδιο που εμφανίζεται και ως εκ τούτου λόγω της αλυσιδωτής λειτουργίας των μαθηματικών, να μην μπορεί να προχωρήσει . Μόνο η συνεχής και εντατική προσπάθεια του κάθε μαθητή αλλά και η σωστή αντιμετώπιση των προβλημάτων και των δυσκολιών, που τυχόν θα προκύψουν, θα του δώσουν την ευκαιρία να απολαύσει το μάθημα και να αποφύγει κάθε στοιχείο μαθηματικοφοβίας . Η λίστα που ακολουθεί περιέχει βασικές οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζει ένας μαθητής τα μαθηματικά, αλλά και κανόνες που πρέπει να ακολουθήσει, ώστε να μελετά σωστά και εποικοδομητικά στον ελεύθερο του χρόνο. Συμβουλές που μπορούν να εφαρμοσθούν βέβαια και στα υπόλοιπα μαθήματα .
1) Απόλυτη συγκέντρωση την ώρα του μαθήματος . Να ακούς προσεχτικά το καθηγητή σου και να μην αφαιρείσαι.
2) Όποτε ο καθηγητής αναφέρει κάτι πολύ σημαντικό και πρέπει να το θυμάσαι, να το σημειώνεις στο τετράδιο σου αμέσως και να το κατανοείς την ίδια στιγμή,
3) Μη διστάζεις να ρωτάς . Δεν υπάρχει καθηγητής που θα αρνηθεί να σου λύσει τις απορίες σου.
‘’ Αυτός που κάνει απορίες φαίνεται χαζός για μια στιγμή , αυτός που δεν κάνει θα μείνει χαζός για πάντα ΄΄
4) Να ακούς τις απορίες των συμμαθητών σου που γίνονται στην τάξη. Η απάντηση που θα ακολουθήσει από τον καθηγητή θα απαντήσει και σε δικά σου ερωτήματα ή θα ενισχύσει τις γνώσεις σου.
5) Να ακούς τους άριστους μαθητές . Μη διστάζεις να τους ρωτάς και να τους συμβουλεύεσαι. Να θυμάσαι όμως ότι και αυτοί κάνουν λάθη.
6) Πρέπει να βλέπεις τα λάθη που έχεις κάνει σε διαγώνισμα ή εργασία την οποία έχει διορθώσει ο καθηγητής σου. Εάν δεν έχεις καταλάβει το λάθος σου να ρωτήσεις . Να είσαι βέβαιος ότι έχεις καταλάβει και ότι έχεις διορθώσεις τα λάθη σου, ώστε να μην τα επαναλάβεις την επόμενη φορά.
7) Πρέπει να γίνονται συνεχείς επαναλήψεις . ΄΄Η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης ΄΄ . Αυτό είναι το μυστικό ουσιαστικής κατανόησης των μαθηματικών. Μην περιμένεις μέχρι την ημέρα που προηγείται του διαγωνίσματος ή της εξέτασης. Δε θα πετύχεις .
8) Η επανάληψη θα ξεκινά πάντοτε από την αρχή του κεφαλαίου. Έτσι ο μαθητής είναι σε θέση να συνδέσει όλες τις έννοιες που διδάσκεται και να τις κατανοήσει καλύτερα. Η λειτουργία των μαθηματικών είναι αλυσιδωτή.
9) Αφιέρωσε καθημερινά 15-20 λεπτά στα μαθηματικά , για να διαβάσεις τη θεωρία πρώτα και μετά να λύσεις τις ασκήσεις σου . Θα δεις ότι θα βελτιώσεις σημαντικά την επίδοση σου.
10) Χρησιμοποίησε τη μέρα πριν από το διαγώνισμα μόνο για επανάληψη. Μην αφήσεις τίποτα για να το μάθεις εκείνη τη μέρα. Ποτέ δε διαβάζουμε την ημέρα του διαγωνίσματος στο σχολείο ή στα διαλείμματα.
Είναι καλό να λάβει ο κάθε μαθητής υπόψη τις πιο πάνω οδηγίες για να μπορέσει να εκπληρώσει τους στόχους του όχι μόνο στα μαθηματικά αλλά και γενικότερα στο σχολείο. Ας έχουμε στο μυαλό λοιπόν, ότι η μάθηση , η μελέτη και το σχολείο μπορούν να γίνουν απόλαυση. Στο χέρι σας είναι να το πετύχετε.