![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg-gXsO6fxEDqI0tatGkCA4sFqkVx3kSSMljk0mlXDam5mkgOV9sauLW4UfVIb7CIGqxp5RbqC14kCfo3liS8hM0dz3ZE7q9o-xIXnw-x1JptX36h885tK1L-2cGMfDnASAD2Aw1zrw8BI/s320/%25CE%259F%25CF%2581%25CE%25B8%25CE%25BF%25CE%25B3%25CF%2581%25CE%25B1%25CF%2586%25CE%25AF%25CE%25B1+%25CE%25BC%25CE%25B5+%25CE%25BC%25CE%25B1%25CE%25BD%25CF%2584%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25AC%25CE%25BA%25CE%25B9%25CE%25B1%2521+%25CE%259A%25CE%25B9%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25AF%25CF%2583%25CE%25B8%25CE%25B7%25CF%2583%25CE%25B7+%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B9+%25CF%2583%25CF%2585%25CE%25BC%25CE%25BC%25CE%25B5%25CF%2584%25CE%25BF%25CF%2587%25CE%25AE+%25CE%25B4%25CF%2585%25CE%25BF+%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25BF%25CE%25B9%25CF%2587%25CE%25B5%25CE%25AF%25CE%25B1+%25CE%25B5%25CF%2580%25CE%25B9%25CF%2584%25CF%2585%25CF%2587%25CE%25AF%25CE%25B1%25CF%2582.jpg)
Η βελτίωση της Ορθογραφίας σε παιδιά που αντιμετωπίζουν Δυσλεξία είναι από τα πιο δύσκολα στοιχήματα ενός προγράμματος παρέμβασης!
Η κατάκτηση της αυτοματοποίησης βασίζεται στο αποθηκευμένο Οπτικό λεξικό και στην δυνατότητα ανάκλησης του τη δεδομένη στιγμή που γράφουμε μια λέξη. Η Εικόνα της λέξης αποθηκεύεται και ανακαλείται από τη μνήμη και όχι ο γραμματικός κανόνας. Για αυτό και υπάρχει το συχνό φαινόμενο, ένα δυσλεκτικό παιδί να γνωρίζει τους ορθογραφικούς κανόνες αλλά να αποτυγχάνει να τους εφαρμόσει.
Η ανατροφοδότηση της καταληκτικής ορθογραφίας με Κιναισθητικές ασκήσεις οδηγεί σε περισσότερες επιτυχημένες προσπάθειες στην Ορθογραφία.
Υλικά: ξύλινα μανταλάκια, μαρκαδόρος, γλωσσοπίεστρα
Αρχικά γράφουμε λέξεις στα γλωσσοπίεστρα παραλείποντας τη κατάληξη. Εδώ ασχοληθήκαμε με την ορθογραφική διάκριση ανάμεσα σε ι,η,ει. Στα μανταλάκια γράφουμε τις καταλήξεις.
![]() |
Λέξεις & καταλήξεις! |
Το παιδί βλέπει τη λέξη και επιλέγει τη σωστή κατάληξη τοποθετώντας το σωστό μανταλάκι. Μας αιτιολογεί την επιλογή του και ζητάμε να χρησιμοποιήσει τη λέξη μέσα σε μια πρόταση προφορικά ή γραπτά.
![]() |
Τοποθετεί τη σωστή κατάληξη! |
Η άσκηση ολοκληρώνεται όταν τελειώσουν όλες οι λέξεις.
❝Δοκιμάστε αυτό τον εναλλακτικό τρόπο εξάσκησης για να ξεφύγετε από τη συνηθισμένη διδασκαλία με μολύβι και χαρτί!❞
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.com