Η βελτίωση της Ορθογραφίας σε παιδιά που αντιμετωπίζουν Δυσλεξία είναι από τα πιο δύσκολα στοιχήματα ενός προγράμματος παρέμβασης!
Η κατάκτηση της αυτοματοποίησης βασίζεται στο αποθηκευμένο Οπτικό λεξικό και στην δυνατότητα ανάκλησης του τη δεδομένη στιγμή που γράφουμε μια λέξη. Η Εικόνα της λέξης αποθηκεύεται και ανακαλείται από τη μνήμη και όχι ο γραμματικός κανόνας. Για αυτό και υπάρχει το συχνό φαινόμενο, ένα δυσλεκτικό παιδί να γνωρίζει τους ορθογραφικούς κανόνες αλλά να αποτυγχάνει να τους εφαρμόσει.
Η ανατροφοδότηση της καταληκτικής ορθογραφίας με Κιναισθητικές ασκήσεις οδηγεί σε περισσότερες επιτυχημένες προσπάθειες στην Ορθογραφία.
Υλικά: ξύλινα μανταλάκια, μαρκαδόρος, γλωσσοπίεστρα
Αρχικά γράφουμε λέξεις στα γλωσσοπίεστρα παραλείποντας τη κατάληξη. Εδώ ασχοληθήκαμε με την ορθογραφική διάκριση ανάμεσα σε ι,η,ει. Στα μανταλάκια γράφουμε τις καταλήξεις.
Λέξεις & καταλήξεις! |
Το παιδί βλέπει τη λέξη και επιλέγει τη σωστή κατάληξη τοποθετώντας το σωστό μανταλάκι. Μας αιτιολογεί την επιλογή του και ζητάμε να χρησιμοποιήσει τη λέξη μέσα σε μια πρόταση προφορικά ή γραπτά.
Τοποθετεί τη σωστή κατάληξη! |
Η άσκηση ολοκληρώνεται όταν τελειώσουν όλες οι λέξεις.
❝Δοκιμάστε αυτό τον εναλλακτικό τρόπο εξάσκησης για να ξεφύγετε από τη συνηθισμένη διδασκαλία με μολύβι και χαρτί!❞
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.com