Οι γνωστές πια σε όλους μας μπάλες ισορροπίας ή μπάλες για yoga/ pilates δεν είναι καινούριο φαινόμενο. Ενώ, όμως, οι περισσότεροι γνωρίζουν τα οφέλη τους στη γυμναστική ήρθε η ώρα να δούμε πώς μπορούν να είναι ιδιαίτερα βοηθητικές… κατά το διάβασμα.
Γράφει η Δέσποινα Δοντά, Ειδική Παιδαγωγός
Ενώ αρχικά χρησιμοποιήθηκαν από φυσιοθεραπευτές, στην πορεία, ορισμένοι εργοθεραπευτές άρχισαν να τη συστήνουν σε εκπαιδευτικούς προκειμένου να βοηθηθούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Έρευνες (2003) έδειξαν πως αφαιρώντας τις καρέκλες από μια τάξη και αντικαθιστώντας τες με αυτές τις μπάλες, οι μαθητές ήταν πιο εύκολο να συγκεντρωθούν, να παραμείνουν στη θέση τους και να γράψουν περισσότερες λέξεις πιο καθαρά.
Αναφορικά με τα παιδιά με ΔΕΠΥ, τα οποία αναζητούν συνεχώς την κίνηση προκειμένου να είναι σε εγρήγορση, ή παιδιά με διαταραχή αισθητηριακής επεξεργασίας, που με την κίνηση δίνουν τροφή στο κεντρικό νευρικό τους σύστημα, οι μπάλες έρχονται να βοηθήσουν.
Λόγω της αδυναμίας σταθερότητάς τους, το σώμα, προκειμένου να παραμείνει επάνω στη μπάλα και να αντισταθεί στη βαρύτητα, ενεργοποιεί τους μύες του κορμού και αυτό βοηθά τα παιδιά να παραμείνουν συγκεντρωμένα. Έτσι, η συνεχής κίνηση που αναζητούν έχει θετικό αποτέλεσμα λόγω της προσπάθειας για ισορροπία.
Πηγές: Schilling, D., Washington, K., Bilingsley, F., Deitz, J.,: Therapy balls versus chairs, (2003) in The American Journal of Occupational Therapy , Vol. 57,534- 541
Δέσποινα Δοντά
Ειδική Παιδαγωγός- MA Special Educational Needs
Ειδική Παιδαγωγός- MA Special Educational Needs
Περισσότερα θέματα για τις μαθησιακές δυσκολίες εδώ.