Οι δυσκολίες της Δυσλεξίας εμφανίζονται με ιδιαίτερη δυναμική στο γραπτό λόγο!
Σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης αποτελεί βασικό άξονα ασκήσεων η επεξεργασία και η παραγωγή του Γραπτού λόγου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσεγγίσει ένας Ειδικός παιδαγωγός τέτοιου τύπου ασκήσεις οι οποίες δημιουργούν μεγάλο στρες στο δυσλεκτικό παιδί και είναι λόγος για να εκδηλώνει συμπεριφορά άρνησης.
Εδώ θα δούμε πως μπορούμε να δουλέψουμε ένα κείμενο μέσα από ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσει το δυσλεκτικό παιδί γραπτά. Εντάσσουμε ένα παιχνίδι που επιτρέπει να επιλέξει σε ποια ερώτηση θα απαντήσει κάθε φορά.
Υλικά: χαρτάκια, χρώματα.
Ξεκινάμε με το να δείξουμε το κείμενο που θα διαβάσει. Αποφεύγουμε να είναι μέσα από τα σχολικά βιβλία αλλά αντιθέτως επιλέγουμε κάποιο κείμενο που ξέρουμε ότι θα του αρέσει και αγγίζει τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα του πχ. δεινόσαυροι, κόμικ κτλ. Εξηγούμε ότι θα χρειαστεί να απαντήσει σε ερωτήσεις.
Κόβουμε μικρά χαρτάκια και γράφουμε στο καθένα από μια ερώτηση. Στη πίσω μεριά βάζουμε από ένα χρώμα σε κάθε χαρτάκι.
Το παιδί διαβάζει το κείμενο και όταν ολοκληρώνει επιλέγει το χρώμα που θα ανοίξει. Διαβάζει την ερώτηση και προσπαθεί να εντοπίσει την απάντηση στο κείμενο.
Κολλάει την ερώτηση στο τετράδιο του.
Και απαντάει γραπτά.
❝ Είναι πολύ σημαντικό να βρίσκουμε τρόπους που δίνουν κίνητρο στο δυσλεκτικό παιδί να ξεπερνάει το άγχος και με έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο να εμπλέκεται σε δραστηριότητες Λόγου❞
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.com
Περισσότερες συμβουλές εδώ.